در یک ماهه گذشته

شناسایی ۳۸ مورد انشعاب غیر مجاز آب در طبس

سرپرست امور آب و فاضلاب شهری و روستایی طبس گفت: در یک ماه گذشته ۳۸ مورد انشعاب غیر مجاز آب در طبس شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسنی سرپرست امور آب و فاضلاب شهری و روستایی طبس گفت: ۳۶هزار فقره مشترک آب در شهرستان طبس وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در شهرستان طبس خط انتقال حدود ۴۹۰ کیلومتر کشیده شده است گفت: یکصد کیلومتر خط انتقال آب شهری و ۳۹۰ کیلومترخط انتقال آب روستایی انجام شده است.

حسنی با بیان به اینکه در توسعه روستا‌ها شبکه و زیر ساخت تغییری نکرده افزود: بخشی از مشترکین برای بنایی تقاضا استفاده از شبکه آب را دارند، اما وظیفه‌ی ما تامین آب شرب در روستاهاست، ولی متاسفانه در همان روستا‌ها ما با مشکل کم آبی مواجه هستیم

سرپرست امور آب و فاضلاب شهری و روستایی طبس با توجه به فرسوده بودن شبکه‌های شهری و روستایی گفت: از ۱۱۰۰ کیلومترشبکه آب بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر در شهرستان طبس نیاز به اصلاح شبکه دارد که بیشتر از ۱۵۰ کیلومتر این شبکه‌ها در روستا‌ها و تنها حدود ۵۰ کیلومتر آن مربوط به شبکه‌ی شهری است.


بیشتر بخوانید


او کوچک‌ بودن مخازن را مشکل مهمی برشمرد و گفت: مخازن ظرفیت کمی دارد که مدام در هرخاموشی مخزن خالی می شود .

حسنی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵ هزار متر مکعب مخازن اگر ایجاد کنیم این نوسانات به حداقل می‌رسد.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهری و روستایی طبس از چاه های فعال و غیر فعال در شهرستان طبس گفت : در شهرهای طبس ، دیهوک و عشق آباد 22 حلقه چاه فعال و در روستاها ۴۵ منبع آبی شامل چاه ،چشمه و قنات فعال و چاه های غیر فعال در شهرستان طبس ۶ حلقه چاه غیرفعال به علت خشک سالی است.

او گفت: تعداد ۴۰ روستا تامین آب شرب و بهداشتی آن توسط تانکر آب رسانی می شود .

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار