مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: خرید تضمینی گندم در استان از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، آقاعلیخانی مدیر تعاون روستایی استان گفت: خرید تضمینی گندم در استان از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود و امسال هم همانند سال گذشته مراکز خرید حق دریافت وجه از کشاورز را ندارند.

آقاعلیخانی افزود: استان قزوین ۲۲ مرکز خرید گندم دارد و این سازمان توسط ۸ شرکت تعاونی روستایی در استان خرید تضمینی گندم را انجام خواهد داد.

او با تاکید بر اینکه گندم خریداری شده در داخل استان ذخیره خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: امسال ۵۰ درصد خرید گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه استانداردسازی باسکول‌ها ضروری است و خرید باید براساس دستورالعمل باشد، افزود: افرادی که مسئولیت خرید را برعهده دارند از ابتدا تا پایان خرید ملزم به حضور در مرکز خرید هستند.

این مسئول بر ثبت روزانه اطلاعات کشاورزان در سامانه سیفا تاکید کرد و افزود: به منظور بررسی وضعیت مراکز خرید، تیمی از این مراکز بازدید خواهند کرد تا قبل از آغاز خرید تضمینی گندم نواقص رفع شود.

آقاعلیخانی خاطرنشان کرد: پارسال بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان خریداری شد و امسال تعهد تعاون روستایی استان در خصوص خرید تضمینی گندم ۳۵ هزار تن تعیین شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار