رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: امکان بازدید از اماکن گردشگر ی کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و عمومی از روز ۱۵ خرداد فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با بیان اینکه گردشگران می‌توانند از روز ۱۵ خرداد به بعد از این اماکن بازدید کنند، ابراز داشت: بازدید از این اماکن فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مقدور است.

او همچنین از تدوین ضوابط اقامتگاه‌های سنتی کشور خبر داد و تصریح کرد: این مهم با تشکیل کارگروهی تخصصی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

او با بیان اینکه واحد‌های سنتی اقامتگاهی به عنوان یکی از مصادیق تأسیسات گردشگری است، خاطرنشان کرد: این مجتمع‌های اقامتی علاوه بر اینکه نیاز اقامتی گردشگران را در شهر‌ها و استان‌های کشور برطرف می‌کنند، خود به عنوان جاذبه‌های جدید گردشگری مخاطبان خاص خود را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان بیان داشت: با تدوین ضوابط خاص این واحد‌ها نحوه خدمات دهی، کیفیت ارائه خدمات و نرخ عرضه خدمات در قالب درجاتی مشخص و معین مشخص می‌شود که بر مبنای دستورالعمل‌های مصوب تعریف می‌شود.


او با اشاره به اینکه ۵۶ واحد اقامتی با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ تخت در شهرستان کاشان وجود دارد، افزود: از این بین ۳۰ واحد اقامتگاه سنتی با ظرفیت یک هزار و ۵۰ تخت مشغول ارائه خدمات به گردشگران هستند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.