فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت:اگر اعتبار خرید بالگرد وجود ندارد ،ماه‌هایی از سال که با خطر آتش سوزی زیاد مواجهیم، موقتا بالگردی جهت اقدام سریع وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان این که تجهیزات این یگان همخوان با گستره ۲۸ هزار کیلومتری استان نیست، اظهار کرد: اگر چه تاکنون گستره آتش سوزی‌های خراسان شمالی به دلیل شرایط آب و هوایی کم بوده است، اما با آغاز موج گرما احتمال آتش سوزی در استان افزایش می‌یابد و باید برای مهار آتش سوزی‌ها از تمام توان نیرو‌های یگان حفاظت و مردم استفاده کرد.

حیاتی افزود: تاکنون بزرگترین آتش سوزی استان در گستره یک هکتار در منطقه بلغان شیروان اتفاق افتاده، اما آتش سوزی‌های کوچک هم در مراتع سالوک در وسعت کم رخ داده است، اما همان‌ها هم زیاد است و نباید ادامه یابد.

او عنوان کرد: اگر خواهان حفظ منابع طبیعی و پیشگیری از حریق و اقدام به موقع در زمان آتش سوزی هستیم باید به این بخش توجه ویژه شود و تجهیزات، نیروی انسانی و اعتبار لازم به این بخش تعلق بگیرد تا به سرنوشت زاگرس، که چندین روز است در آتش می‌سوزد، دچار نشویم.


بیشتر بخوانید:تجهیزات یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی کافی نیست


فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از نبود نیروی تخصصی لازم در این بخش نیز انتقاد و اظهار کرد: نیروی‌های اطفای حریق در خراسان شمالی باید به شکلی تخصصی به کار گرفته شوند و تنها وظیفه اطفاء حریق را داشته باشند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.