رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: بیش از ۳ هزار واحد مسکونی روستایی از محل اعتبارات ستاد بازسازی و طرح ویژه نوسازی در این شهرستان ساخته می شود.

ساخت بیش از ۳هزار واحد مسکونی روستایی در نهاوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا نثاری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: امسال یک هزار واحد مسکن روستایی در قالب طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی و دو هزار و ششصد و پنجاه واحد  در قالب ستاد بازسازی این شهرستان که ناشی از خسارت بارندگی شدید پارسال بوده در روستا‌ها و ۴ شهر این شهرستان ساخته می شود.

او افزود: همه این متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده و با تعامل و مشارکت خوب بانک‌ها تاکنون ۸۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد شده است.

نثاری افزود: عملیات اجرایی سه هزار واحد شروع شده و تاکنون  ساخت بیش از هزار و ۴۰۰ واحد به پایان رسیده و پایان کار خود را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های طرح ویژه مبلغ ۴۰ میلیون تومان به هر متقاضی و برای ساخت واحد‌های احداثی و  بازسازی روستایی علاوه بر مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات، ۱۶ میلیون تومان کمک بلاعوض داده می شود.

نثاری بیان کرد:در شهر‌های نهاوند، فیروزان، گیان و برزول نیز مبلغ تسهیلات ۵۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض نیز ۲۴ میلیون تومان پرداخت شده و  ساخت  واحد ها درحال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد عنوان کرد و بیان داشت: این تسهیلات ۳۶ ماه دوران مشارکت ساخت داشته و بازپرداخت آن نیز ۱۲ ساله با احتساب دوران مشارکت  و ضمانت این تسهیلات در بانک‌های عامل به صورت سفته زنجیره‌ای است.

نثاری اضافه کرد: پارسال در بخش نوسازی مسکن شهری و روستایی رونق بسیار خوب و بی سابقه‌ای ایجاد شده است به گونه‌ای که گردش مالی این ساخت و ساز‌ها با احتساب آورده متقاضیان در سطح شهرستان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه تمام مصالح و لوازم مورد نیاز ساخت و ساز‌ها در شهرستان تامین شده افزود: وجود نیروی انسانی متخصص و ماهر بومی به این موضوع کمک کرده  و تامین مصالح، شن و ماسه با قیمت مناسب در شهرستان باعث رونق ساخت و ساز و ایجاد اشتغال و امید در بین مردم شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند بیان کرد: ۲۱۰۰ فقره تسهیلات تعمیری و ۱۳۵۰ فقره تسهیلات معیشتی لوازم نیز در شهرستان پرداخت شده است و بیش از ۳۲۸ میلیاردتومان اعتبار تخصیصی به این ساخت و ساز‌ها تعلق گرفته، که از این مبلغ ۶۱ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض بوده است.

نثاری افزود: به هر واحد احداثی بازسازی ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی مقام معظم رهبری معادل هشت تن تحویل و درحال انجام می‌باشد، هزینه صدور پروانه و طراحی نقشه و نظارت واحد‌های احداثی بارسازی در روستا‌ها رایگان بوده و در چهار شهر تا سقف ۶۰ متر مربع رایگان است.

همچنین از محل اعتبارات ملی بارندگی پارسال در نهاوند ۹ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص کامل برای بهسازی مسیل‌ها و دیواره رودخانه‌های ۱۴ روستا اختصاص داده شده که خوشبختانه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.