علی شاهی گفت: سطح زیر کشت گیاه دارویی زیره طی چند سال اخیر در سمنان ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

علی شاهی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه سطح زیر کشت گیاه دارویی زیره طی چند سال اخیر در سمنان اضافه شده است گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان سمنان و نیاز کم آب گیاه زیره، این محصول ارزش اقتصادی بالایی دارد.

او با بیان اینکه طی چندسال اخیر کشاورزان استان سمنان به کشت گیاه دارویی زیره روی آورده اند تصریح کرد: تقریبا ۵۰ درصد ارزش اقتصادی گیاه زیره در سمنان به اشتغال بر می‌گردد.

شاهی با بیان اینکه ایران بعد از هندوستان دومین کشوری است که به کشت گیاه دارویی زیره رو آورده است بیان کرد: طی چندسال سال اخیر ارزش اقتصادی کشت زیره باعث شده است تا سطح زیر کشت این گیاه در استان سمنان ۵ برابر افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با بیان اینکه امسال در استان سمنان یک هزارو ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت زیره در استان سمنان وجود دارد گفت: بیشترین مشکل این محصول در استان سمنان در بحث برداشت است که نبود ماشین آلات مکانیزه برداشت این محصول مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

او با بیان اینکه هزینه برداشت زیره به صورت سنتی در استان سمنان بالا است، ولی با توجه به این مهم کشاورزان به کشت این محصول رو آورده اند تصریح کرد: طی سال‌های اخیر جهاد کشاورزی سمنان حمایت‌های زیادی را از کشاورزان کرده است و تسهیلات خوبی را نیز در این زمینه اعطاء کرده است.

شاهی با بیان اینکه گیاه دارویی زیره بیشتر در سه استان علی الخصوص سمنان کشت می‌شود افزود: باید در زمینه صادرات نیز مسئولان حمایت‌های ویژه‌ای از این بخش کنند تا سود بیشتری نصیب کشاورزان شود.

شاهی با بیان اینکه باید دستگاه‌هایی طراحی شود تا بتوان محصول زیره را به جای سنتی به صورت صنعتی برداشت کرد گفت: به کشاورزان استان سمنان توصیه می‌شود تا با مراجعه به جهاد کشاورزی برای توسعه محصولات زراعی خود از مشاوره‌های کارشناسان جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.