مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت:اتمام پروژه چهارخطه شدن مسیر سقز - بانه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدصدیق ثابتی گفت: سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌های راهسازی از اولویت‌های اصلی در استان بوده و مسیر پرترافیک سقز به بانه از مسیر‌هایی که لزوم ارتقای آن از راه اصلی به چهارخطه و سرعت دادن به آن مورد تأکید است.

اوافزود: در سال‌های گذشته پنج کیلومتر ورودی شهر سقز به چهار خطه تبدیل شده و هم اکنون نیز ۱۰ کیلومتر دیگر از مسیر در ادامه همان پنج کیلومتر در حال بهسازی و تعریض است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: این ۱۰ کیلومتر با صرف ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حال حاضر از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

ثابتی با اشاره به اینکه اتمام این پروژه به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: پیش بینی می‌شود پنج کیلومتر از این مسیر در دست احداث طی هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

طول بزرگراه‌های استان کردستان ٣۲٠ کیلومتر، راه اصلی و فرعی یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر و راه‌های روستایی آسفالته ۲ هزار و ۹۹۰ کیلومتر است.

با اقدامات انجام یافته از سوی دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون شاخص بزرگراهی استان از ۹ درصد به ۱۷ درصد، و شاخص راه‌های روستایی آسفالته از ۳۶ درصد به ۴۹ درصد رسیده است.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع و یک میلیو ن و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.