رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام گفت: رشد مهارت‌های ارتباطی، عامل مهمی در کاهش تنش‌های رفتاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ مهرداد علی محمدی  رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام در جلسه با رؤسای کلانتری و پاسگاه‌های شهرستان‌های تابعه در راستای اجرای دستورالعمل کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: مساله آموزش یکی از حیاتی‌ترین موضوعاتی است که باید به خوبی مد نظر نیرو‌های نظامی قرار گیرد، چرا که ارتقاء آموزش و سلامت سبب افزایش موفقیت در ماموریت‌ها می‌شود.

او افزود: مهمترین دلایل بروز تعارض در بین افراد ، خطا‌های شناختی است و تعارض زمانی شکل می‌گیرد که اهداف و منافع در روابط تاثیرگذارد و با برداشت‌های ذهنی منفی همراه شوند.

علی محمدی ادامه داد: تعارض در جامعه از ۳ منبع عاطفی، فیزیکی و کلامی نشات می‌گیرد و با به کارگیری راهکار‌هایی می‌توان آن را حل کرد و در قالب مهارت‌های ارتباطی در زندگی اجتماعی جلوه گر شود تا رفتار مبتنی بر آگاهی از فرد بروز کند.

او در ادامه به تشریح مهارت‌های ارتباطی کارکنان پرداخت و اظهار کرد: کارکنان باید یاد بگیرند که در شرایط تنش با شهروندان با کنترل احساسات منفی خود، زمان کیفی مناسبی را برای مداخله و کنترل موضوع انتخاب کنند.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام با بیان اینکه رشد مهارت‌های ارتباطی، عاملی مهم در کاهش تنش‌های رفتاری است، اظهار کرد: برای حل تعارض، باید تمایل به اجرای قانون، تعامل و همچنین صحبت کردن داشته باشیم و از افکار منفی نسبت به طرف مقابل پرهیز کنیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.