مشاور وزیر امورخارجه گفت؛ در راستای تبادلات فرهنگی میان دو کشور ایران و ترکمنستان در آینده نزدیک شاهد برگزاری تور‌های گردشگری سلامت و ورود گردشگران از مرز زمینی سرخس به مشهدالرضا (ع) و بالعکس خواهیم بود.

محمد بهشتی مشاور وزیر امورخارجه و  رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور در حاشیه سفر به شهرستان سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: با توجه به وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری در استان خراسان رضوی از جمله حرم مطهری رضوی و تشرف زائران برای زیارت حرم امام رضا (ع) بزودی شاهد برگزاری تور‌های گردشگری سلامت و تبادلات فرهنگی با ترکمنستان خواهیم بود.

او افزود: تبادل گردشگر و توریست از موضوع هایی است که اگر مشکل رفت و آمد بعد از ویروس کرونا مرتفع شود،مسیر ورودی بیشتر گردشگران به خراسان رضوی مرز زمینی سرخس خواهد بود.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی و شمال شرق کشور ادامه داد: قبل از ورود گردشگران به داخل کشور باید زیرساخت‌هایی فراهم شود و سهم بزرگی در حوزه توریسم و گردشگری را برای شهرستان مرزی سرخس در نظر گرفته ایم تا شاهد حضور گردشگران خارجی در خراسان رضوی باشیم.

بهشتی بیان کرد: به دلیل جایگاه مهم حرم مطهر رضوی و سفر گردشگران به این استان شهر مشهد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او تصریح کرد: در برنامه‌های آتی تسهیل روادید، صدور روادید و سفر شهروندان ایران به ترکمنستان را از طرف مقابل خواستار خواهیم شد تا این مهم انجام شود.
 
انتهای پیام//م.ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.