سرقت ترانس برق آب شبکه روستایی را مختل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عبداللهی مدیر آب و فاضلاب روستایی تربت‌جام گفت:در پی سرقت یک دستگاه ترانس برق مستقر در دهستان موسی‌آباد، بخش مرکزی این شهرستان، کار شبکه آبرسانی ۱۷ روستای منطقه به طور موقت مختل شد.

او افزود: بلافاصله پس از این رخداد، یک دستگاه ترانس برق جدید در محل به کار گرفته و تامین آب آشامیدنی ساکنان ۱۲ روستای دهستان موسی‌آباد از سر گرفته شد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی تربت‌جام ادامه داد: پنج روستای باقیمانده از مجموعه روستا‌های این خطه نیز هم‌اینک با تانکر سیار به طور موقت آبرسانی می‌شوند.

عبداللهی جمعیت روستاییان دهستان موسی‌آباد بخش مرکزی این شهرستان را ۵۰۰ خانوار ذکر و بیان کرد: این جمعیت در انتهای خطوط انتقال آب شرب روستایی بخش مرکزی در پی گرمای کم‌سابقه هوا، از کار افتادن ترانس برق مجتمع آبرسانی روستایی شهید دهقان و سوختن الکتروپمپ روستای کلاته صوفی دچار مشکل شده‌اند.

او همچنین به وقوع دو مورد سرقت دستگاه‌های ترانس برق در حوزه آب شهری و روستایی تربت‌جام ظرف امسال تاکنون اشاره و تصریح کرد: سرقت ترانس تامین‌کننده نیروی برق حوزه آب شرب روستایی دهستان موسی‌آباد یک میلیارد ریال خسارت به شبکه آب و فاضلاب وارد کرد.
 
مدیر آب و فاضلاب روستایی تربت‌جام تاکید کرد: سرانه آب مصرفی روستاییان  تربت‌جام ۱۲۰ لیتر در شبانه‌روز محاسبه شده، اما استفاده آب آشامیدنی برای دامها، حجم آب مصرفی را در روستا‌های این خطه به ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز افزایش داده است.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.