مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۵۵ درصد مبتلایان در کردستان مرد و ۴۵ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

دکتر آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در سنندج اظهار کرد: از تعداد ۴ هزار و ۱۶۷ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان کردستان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون، یک هزار و ۵۰۹ مورد آن مربوط به سنندج است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شمار مبتلایان کرونا به تفکیک جنسیت گفت: ۵۵ درصد مبتلایان در استان مرد و ۴۵ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

فلاحی ایجاد موج جدید حساسیت نسبت به کرونا در کردستان را ضروری عنوان کرد و افزود: استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی است.

او با بیان اینکه بیشترین تعداد بستری شدگان در استان مربوط به سنندج است، افزود: از تعداد ۱۹۳ مورد بستری بیمار مبتلا به کرونا در استان ۱۲۱ مورد آن به سنندج اختصاص دارد.

این مقام مسئول وضعیت سنندج را در خصوص بیماری کرونا با توجه به تعداد مبتلایان خطرناک عنوان کرد و گفت: سنندج وارد پیک دوم بیماری شده است و با وضع موجود می‌توان وضع سنندج را وخیم توصیف کرد.

فلاحی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۲۶ تخت از ۳ هزار و ۹۶ تخت مصوب در استان فعال است، ولی متأسفانه اشغال تخت‌ها توسط بیماران کرونایی در حال افزایش است.

او با اظهار نگرانی از کمرنگ شدن حساسیت جامعه نسبت به کرونا گفت: شرایط شیوع کرونا ویروس در استان به ویژه در برخی شهرستان‌ها روز به روز بدتر می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این زمینه بی‌توجهی مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت بگیرد.

فلاحی با اشاره به رعایت موازین بهداشت فردی و جمعی، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و ماندن در خانه خطاب به شهروندان تأکید کرد: با توجه به اینکه بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان در حال افزایش و این افزایش از دیروز سرعت بیشتری پیدا کرده است به صورت جدی پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.