مشکل کاهش آب شرب بندر ماهشهر بررسی و تمهیدات لازم جهت رفع این معضل از سوی کارشناسان دستگاه‌های ذی ربط اتخاذ شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مشکل آب شرب بندر ماهشهر بررسی و تمهیدات لازم جهت رفع این معضل توسط کارشناسان دستگاه‌های ذی ربط اتخاذ شد.

عبیات  معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در بازدید بعمل آمده از تأسیسات و نقاط کم آب شهرستان مقرر نمودیم در بخش روستایی بمدت زمان کوتاهی خط لوله آب منتهی به روستای گُرگُر و ۹ روستا‌های اطراف آن به تصفیه خانه مرغزار متصل شده و ۳۰ لیتر بر ثانیه آب را به سمت روستا‌های ذکر شده روانه سازد که مشکل کم آبی این روستا‌ها برطرف خواهد شد.

او در خصوص برطرف نمودن مشکل کم آبی نقاط شهری بندر ماهشهر افزود: در خصوص این مناطق بویژه مرکز شهر، کوی آزادگان، شهرک شهید رجایی، باتوجه به بازدید میدانی بعمل آمده، مصوب شد کارگروهی متشکل از کارشناسان دفتر فنی استانداری، شرکت آبفا خوزستان و سازمان آب و برق جهت مدیریت دقیق انتقال و توزیع آب، مشخص نمودن و برطرف کردن نقاط فرسوده دارای شکستگی و بررسی امکان احداث برخی خطوط بین شبکه و خطوط انتقال در هفته جاری اقدام فوری شود.

عبیات بیان داشت: تا بتوانیم با اجرا نمودن تمهیدات اتخاذ شده این کارگروه، در کوتاه مدت این مشکل را مدیریت و تا حدودی برطرف نموده ضمن آنکه در زمینه پایداری آبرسانی به نقاط شهری برای بلند مدت نیز با در نظر گرفتن سایر جوانب و نتیجه کارشناسی این کارگروه تصمیماتی در جلسه با مدیران استانی اتخاذ خواهد شد تا ان شاءالله در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

حقیقی پور مدیرعامل آبفا خوزستان نیز گفت: تمامی سعی و تلاش ما و همکارانمان در سازمان آب و برق بر آن است که بتوانیم با اتخاذ تدابیر ویژه و البته کارشناسی شده، مشکلات بوجود آمده را مدیریت و برطرف نموده که این امر نیازمند همیاری شهروندان عزیز در کوتاه مدت که همان جلوگیری از مصرف بیهوده و در بلند مدت استفاده از تأسیسات جدید بویژه در مجتمع‌های مسکونی چند واحده است که با نصب مخازن آبی در مجتمع‌ها و کاهش فشار بر خطوط آبرسانی، میتوانیم به این امر دست یابیم.

رفع کمبود آب شرب روستا‌های ماهشهر

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: همانطور که مطرح شد جهت رفع کمبود آب شرب روستا‌های بخش مرکزی، ما در سال گذشته خط لوله‌ای بطول ۱۳ کیلومتر احداث نمودیم که اکنون با اتصال آن به تأسیسات تصفیه خانه و آبرسانی مرغزار، مشکل تامین آب بیش از ۱۰ روستای در مسیر این خط لوله با جمعیت بیش از ۴ هزار نفر برطرف خواهد شد.

او افزود: در امتداد این آبرسانی، ما موضوع روستا‌های حدامه و بنیوار را داریم که تاسیسات و خطوط انتقال آب آن چندین سال است شروع شده، اما به اتمام نرسیده که جهت تکمیل آن اعتباری از سوی شورای راهبردی شهرستان تخصیص یافته و ان شاءالله در آینده نزدیک برطرف خواهیم نمود.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در پایان عنوان کرد: در خصوص تامین آب شرب مناطق شهری بندر ماهشهر که دارای اختلافی بین سازمان آب و برق و آبفای خوزستان در خصوص میزان انتقالی بود، مقرر گردید با حضور کارشناسان امر، این مسئله برطرف شده و با اختصاص آب مورد نیاز، بتوانیم این معضل را به حداقل برسانیم و شاهد بی آبی نقاط شهری نیز نباشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۴:۴۷ ۲۳ تير ۱۳۹۹
شهرستان بندر ماهشهر از آلوده ترین آب نوشیدنی کشور را دارد و میتوان گفت این شهرستان آب شرب ندارد فقط آب شستشو دارد .