سلیمانیان گفت: مشترکین صنعتی که نسبت به کاهش پیک‌بار در ساعات اوج مصرف اقدام نمایند، پاداش دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،داود سلیمانیان مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: این طرح از ۱۷ خردادماه آغاز شده و تا پایان مردادماه امسال ادامه خواهد داشت.

سلیمانیان اضافه کرد: در این طرح از صاحبان واحد‌های صنعتی درخواست می‌شود مصرف خود را از ساعت ۱۳ تا ۱۷ کاهش دهند تا از خاموشی‌های اضطراری و ناخواسته در استان جلوگیری شود.

مدیر دفتر مصرف شرکت برق قم بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ تَن از صاحبان صنایع اقدام به عقد تفاهم‌نامه با شرکت توزیع نیروی برق استان نموده‌اند تا در ساعات اوج مصرف، نسبت به کاهش مصرف برق اقدام نمایند.

به گفته سلیمانیان، پاداش این صنایع به میزان اختلاف مصرف در ساعات اوج بار نسبت به مصرف یک ماه گذشته این شرکت‌ها بستگی داشته و از طریق نرم‌افزار سامانه مدیریت پیک‌بار کشور محاسبه می‌شود.

او با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از ۴۱ میلیارد ریال تشویقی در قبوض مشترکین صنعتی اعمال شد، افزود: در صورت اعمال خاموشی اضطراری و عدم ثبت نام مشترکین، به آن‌ها پاداشی پرداخت نخواهد شد.

سلیمانیان گفت: شرکت‌هایی که دارای دیزل ژنراتور برق هستند، در صورتی‌که شماره سریال ژنراتور را در اختیار شرکت برق قرار دهند، این شرکت نسبت به درخواست گازوییل به نرخ دولتی از شرکت نفت اقدام می‌کند.

مدیر دفتر مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم افزود: از صاحبان صنایع بزرگ درخواست داریم نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت برق اقدام و به مفاد تفاهم‌نامه عمل کنند تا بتوانیم بدون خاموشی از پیک‌بار تابستان عبور کنیم.

در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار