مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۵۴۰ واحد تولیدی معادل ۵۳ درصد صنایع استان کردستان گازدار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: یارانه گازرسانی به هر واحد تولیدی در استان از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به سقف ۶ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۸۶ واحد صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند، افزود: تاکنون و براساس مصوبه شورای اقتصاد ۵۴۰ واحد تولیدی معادل ۵۳ درصد صنایع استان گازدار شده‌اند.

او اضافه کرد: طوری برنامه‌ریزی شده که تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان برای اتصال به شبکه سراسری گاز، هزینه‌ای پرداخت نکرده و تمام هزینه‌ها را خود شرکت گاز برعهده گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه امسال برای گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: از این تعداد، گازرسانی به ۱۳۳ واحد تولیدی تایید شده و در دستور کار قرار گرفته است.

فعله‌گری به اجرای ۸۸۲ کیلومتر شبکه گاز در استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۱، ۳ درصد است، ضمن اینکه در مجموع ۹۷، ۵ درصد جمعیت استان به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.

او با بیان اینکه کردستان از لحاظ گازرسانی به مناطق روستایی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: با توجه به کوهستانی و سخت‌گذر بودن بسیاری از نقاط استان، هزینه گازرسانی در این استان نسبت به دیگر مناطق کشور بیشتر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.