رئیس سبک کیک بوکسینگ WKA گفت: فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی باید به جای سبک داری تمرکز خود را روی تشکیل تیم‌های ملی بگذارد.

غفاری: فدراسیون به جای سبک داری، تیمداری را در اولویت قرار دهدعلی غفاری رئیس سبک کیک بوکسینگ WKA در گفت‌وگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پاسخ به این سوال که آیا در انتخاب محمد قاسم منوچهری به عنوان رئیس سبک کیک بوکسینگ با او و روسای سایر سبک‌های زیر گروه کیک بوکسینگ مشورت شده است یا خیر، اظهار کرد: مسئولیت انتخاب ریاست سبک‌ها با فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی است. مسئولیت انجمن‌ها با فدراسیون است و قانونی برای مشورت با روسای سبک‌ها نیست، اما بهتر بود با توجه به تعدد سبک‌ها در کیک بوکسینگ، با روسای همه سبک‌ها و همه کسانی که در این رشته خاک خورده اند و زحمت کشیدند، مشورتی انجام می‌شد.

بهتر بود در انتخاب رئیس انجمن کیک بوکسینگ مشورت انجام می‌شد

وی افزود: با این کار همکاری سایر سبک‌ها ممکن است با فدراسیون دستخوش تغییر شود؛ بنابراین به نظر من باید نقطه نظرات بنیان گذاران این رشته هم جمع آوری می‌شد. با این حال فدراسیون قرار نیست سبک داری کند و بهتر است تمرکز خود را روی تشکیل تیم‌های ملی بگذارد.

فدراسیون به جای سبکداری باید روی تیم داری تمرکز کند

غفاری در مورد تعدد سبک‌ها در کیک بوکسینگ اظهار کرد: من بنیان گذار تیم‌های ملی در فدراسیون بودم و مجوز تیمداری در سطح ملی را شخصا خودم برای سبک‌های کیک بوکسینگ و موی تای گرفتم. به نظر من فدراسیون باید روی تشکیل تیم‌های ملی تمرکز بیشتری کند و حمایت و اعزام از این تیم‌های ملی صورت بگیرد. اگر به جای تیم داری سبک داری مدنظر باشد موفقیتی حاصل نخواهد شد.

بازی‌هایی در اعزام تیم‌های ملی سبک‌ها به مسابقات جهانی دخیل است

او در درباره اعزام تیم ملی سبک واکو به مسابقات داخل سالن آسیا که متعلق به فدراسیون انجمن‌های ورزشی است، عنوان کرد: از سازمان واکو سبک‌های قدیمی‌تر دیگری هم وجود دارد، اما تیم ملی در سبک واکو در بازی‌های آسیایی داخل سالن اعزام می‌شود. در دنیا همه سازمان‌ها مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی را برگزار می‌کنند و اعزام‌ها صورت می‌گیرد. باید توجه کرد متمولی تیم‌های ملی فدراسیون است و نباید یک رشته خاص در قالب تیم ملی اعزامی داشته باشد.

اعزام تیم‌های ملی زیر نظر انجمن‌ها انجام می‌شود

غفاری ادامه داد: اصولا در اعزام بازی‌های مختلف لابی بازی‌هایی صورت می‌گیرد. به هر حال اگر قرار است تیم ملی اعزام شود باید فدراسیون در اینباره تصمیم بگیرد و روسای سبک‌ها نباید دخالتی داشته باشند. اگر هر سبکی قرار باشد تیم ملی خود را تشکیل بدهد در واقع تیم ملی انجمن مربوط خود را تشکیل داده و اینگونه به صورت تیم ملی واحد یک فدراسیون به حساب نمی‌آید که فدراسیون در این زمینه باید تمرکز بیشتری داشته باشد.


بيشتر بخوانيد: افتخاری دیگر برای ورزش های رزمی ایران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار