نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار جدیدترین بمب اتمی خود را بر روی جنگنده اف۱۵ ایگل با منطبق کردن این جنگنده با بمب افکن بی ۶۱-۱۲ آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیفنس نیوز، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا برای نخستین بار جدیدترین بمب اتمی خود را در ماه مارس (فروردین) بر روی جنگنده اف۱۵ ایگل با «موفقیت» آزمایش کرده است.

در این آزمایش جنگنده اف۱۵ ایگل با بمب افکن بی ۶۱-۱۲ منطبق شد. این دو هواپیما در منطقه آزمایشی تونوپا در نوادا این ماموریت را انجام دادند.


بیشتر بخوانید


هواپیمای آمریکایی در دو نوبت و ابتدا از مسافت حدود ۱۰۰۰ پایی و با سرعت نزدیک به سرعت صوت بمب اتمی آزمایشی خود را پرتاب کرد و سپس از فاصله ۲۵ هزار پایی نیز این کار انجام شد و در هر دو نوبت بمب‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند.

ارتش آمریکا قصد دارد در آینده بمب افکن‌های بی ۶۱-۱۲ خود را جایگزین نمونه‌های قبلی کند. یک مقام نظامی آمریکا از آزمایش موفق این بمب افکن جدید در کنار جنگنده اف۱۵ ایگل ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
محمد
۰۸:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند این جمله رهبر کبیر انقلاب اسلامی یعنی آمریکا را زیر پا میزاریم و لهش مکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یدونه هم باید روسیه یا چین انجام بدن ... این هاا وقتی دیدن دیگه کسی ازشون نمیترسه و خواستن از ایران و کشور های امثال ایران زهر چشم بگیرن.به خصوص بعد سیلی که سپاه در عین الاسد بهشون زد

باید یکی کشور های تحریم شده (روسیه و ایران و چین ونوزئلا و...) این کارو انجام بدن که الان روسیه بهترین گزینس.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وقیحانه وبا حماقت تمام با "تسلیحات ممنوعه اتمی" آزمایش انجام میدهند و با رسمیت هم اعلام میکنند......
آنکاه کشورهای دیگر را به خاطر همین موضوعات با بهانه های واهی وعبث بمباران میکنند و آب وخاکشان را به جهت تاراج نفت و گازشان اشغال میکنند و با قلدرمآبی تمام اظهار میکنند که ما برای تصاحب ثروتهای روی زمین و زیر زمین خاک شما را اشغال کرده ایم و عده ای از کشورهای دیگر را نیز با همین بهانه ها تحریم و تهدید میکنند نمونه هائی مانند کشورهای: افغانستان - ایران - یمن - روسیه - سوریه - عراق - لیبی - ونزوئلا..........
آخرین اخبار