بیماران کرونایی در خانه بمانند و گرنه باید پیه خروج از خانه را به تن بمالند و منتظر پیامدهای قانونی آن باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر در گفت‌وگو با رادیو بوشهر گفت: در اسفند که بیماری کرونا شروع شد بیماری کمتر اما ترس مردم بیشتر بود اما حالا که بیماری در استان بوشهر شیوع بیشتری دارد، ترس مردم کمتر شده است.

محمد مهدی خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه تا کنون دو هزار و  ۱۰۰ بیمار در استان بوشهر شناسایی شده‌اند، افزود: افزایش مرگ‌ومیرها و بستری شدگان در بیمارستان‌ها در روزهای اخیر، موضوع نگران کننده‌ای است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا نوظهور است، بیان کرد: این ویروس در بعضی افراد بدون علامت و در برخی افراد به شدت علامت‌دار است، به ویژه در برخی از افراد که خود علامت خطر دارند.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر همچنین با اشاره به افزایش نمونه‌گیری‌ها، تاکید کرد: مکمل نمونه گیری‌ها، در قرنطینه بودن کامل افرادی است که آزمایش کرونایشان مثبت شده است؛ اگر نمونه‌ها زیاد باشد، اما فرد مثبت وارد جامعه شود تمام رشته‌ها پنبه می‌شود و نمونه‌گیری اثرش را از دست می‌دهد.

خواجه‌ئیان بیان کرد: همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمان تعهدنامه‌ای از افراد مثبت می‌گیرند که آنان را ملزم می‌کند در خانه بمانند؛ این افراد هم بر اساس امضایی که پای تعهدنامه‌ ثبت کرده‌اند باید قرنطینه خانگی شوند و اگر به این تعهد پایبند نبودند برایشان پیامدهای قانونی دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.