معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مهارت و آموزش فنی پیش از اجرای طرح های اشتغال ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حمید پوراصغریان، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بازدید از کارگاه‌های فنی و آموزشی مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در کرج گفت: یکی از اهداف سازمان و برنامه و بودجه در حوزه صنعت و اشتغال توسعه برنامه‌های آموزشی و فنی است و با توجه به موضوع مهم حال حاضر کشور یعنی اشتغال و تولید یک حلقه مفقوده‌ای وجود دارد که آن آموزش و مهارت‌های فنی است که باید به آن توجه شود.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: امکانات بسیار خوبی از نظر فضای فیزیکی در مجموعه تربیت مربی کشور وجود دارد و از طرفی افراد توانمند در این مجموعه مشغول به کار هستند و در ایفای نقش خود تلاش می‌کنند، این مرکز پتانسیل بالایی دارد تا نقش ملی در کشور ایفا کند و پس باید آموزش‌های مهارتی این مرکز در سطح کشور گسترش پیدا کند.

او گفت: برنامه‌های تجهیز مراکز آموزشی در سطح استان‌های کشور و همچنین در مرکز مادری مانند مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای را از سال گذشته به صورت ویژه شروع کرده و به این کار سرعت داده ایم تا کار تجهیز مراکز آموزشی هر چه زودتر عملیاتی شود.

پوراصغری با تاکید بر اهمیت به روزرسانی امکانات مراکز مهارتی فنی و حرفه‌ای مطابق با تغییر تکنولوژی گفت: مهیا کردن تجهیزات بروز در این زمینه برای تامین زیرساخت مورد نیاز ایفای نقش این مراکز مهم بوده و از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور است.

او در پاسخ به این که بودجه مناسب برای به روزرسانی تجهیزات مراکز مهارتی و آموزشی کشور فراهم است، افزود: در این زمینه به عنوان بودجه سنواتی برای تجهیز این مراکز بودجه هایی را اختصاص داده ایم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.