امضاء تفاهم نامه همکاری محیط زیست فارس و دانشگاه فرهنگیان

محیط زیست فارس و دانشگاه فرهنگیان، با هدف هم افزایی ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، اجرایی و بهره برداری از توان بالقوه و بالفعل مراکز دانشگاهی، پژوهشی و انجمن‌های علمی، تفاهم نامه‌ای را امضاء کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: موضوع محیط زیست موضوع رویکرد فرهنگی و عمومی است که نیاز به خواست عمومی برای حفاظت دارد، چرا که یک سازمان به این وسعت از عهده حجم وظایف بر نمی‌آید. 

او، بیان کرد: همانطور که می‌دانیم محیط زیست در جای جای زندگی بشر نفوذ دارد، بنابراین مجموعه عملکردی که انسان بر روی کره زمین دارد محیط زیست را تحت تاثیر قرار می‌دهد که از محیط زیست متاثر می‌شود. 

ظهرابی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و رعایت آن، موازنه در حفاظت و بهره برداری از محیط زیست و منابع طبیعی موضوع بسیار مهمی است و نیاز به مشارکت همه مردم دارد، بیان کرد: یکی از جنبه‌های توسعه یافتگی در کشورها در مواقع ارزیابی، موضوعاتی مثل محیط زیست و نحوه مشارکت و تعامل با مردم  نشان می‌دهد یک جامعه تا چه اندازه توسعه یافته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا همه مردم در حفظ محیط زیست مشارکت داشته باشند، نیاز به دانش و اطلاع رسانی دارد و ابزارهای مهمی برای ایجاد این آگاهی وجود دارد و با همراهی مردم از طریق آموزش و پرورش در برهه‌ای از زندگی انسان که مهمترین دوران در شکل گیری شخصیت است که با آموزش معلمان این فرهنگ سازی ایجاد می‌شود.

او، ادامه داد:کلیدی ترین نکته این است که آموزشگری در مجموعه دانشگاه به این آگاهی و احساس مسئولیت برسد و بخواهد این فرهنگ را ترویج دهد، هر نفر می‌تواند هزاران نفر را با فرهنگ محیط زیست آشنا کند و شرایط را برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و فردی محیط زیستی فراهم کند.

ظهرابی افزود: تاکید ما بر این مشارکت برای ظرفیت‌های این دانشگاه است و محققان می‌توانند در حوزه های مختلف اجتماعی، تخصصی و آموزش محیط زیست مثل تنوع زیستی فعال شوند و یکسری ظرفیت‌هایی در محیط زیست وجود دارد که باعث هم افزایی می‌شود.

حسین افلاکی فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز اضافه کرد: دانشگاه ما جزء پنج دانشگاه الف بزرگ کشور و دومین دانشگاه فرهنگیان استانی بعد از تهران با ۴۲۰۰ دانشجو و هفت پردیس و مرکز در شیراز و شهرستان‌ها است که در همین جا اعلام آمادگی هرگونه همکاری مشترک با محیط زیست را داریم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار