چند روزی است خبر‌هایی مبنی بر جدایی مهران شاهین طبع از راس کادر فنی تیم ملی بسکتبال شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که خبر‌هایی مبنی بر جا به جایی در راس نیمکت تیم ملی بسکتبال شنیده می‌شود. رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مصاحبه‌های اخیرش جایگاه سرمربی تیم ملی را متسحکم ندانست و با توجه به تعویق یک ساله المپیک تغییر سرمربی را یکی از گزینه‌ها اعلام کرد.  

قرار است پس از مشخص شدن تقویم مسابقات بین المللی، کمیته فنی با حضور مهران شاهین طبع جلسه‌ای برگزار کند تا در مورد ادامه همکاری با وی تصمیم گیری شود.

 تنها چند ماه پس از اینکه طباطبایی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفت، شاهین طبع را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد  و این مربی هم موفق شد بلند قامتان ایران را به المپیک برساند، اما عمر رفاقت این ۲ مدت زیادی طول نکشید و اتفاقات لیگ برتر رابطه رئیس و سرمربی را شکراب کرده است. این اختلاف پس از نیمه تمام ماندن رقابت‌های لیگ بسکتبال ریشه پروراند. شهرداری گرگان که هدایتش برعهده شاهین طبع است، صدرنشین لیگ بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات متوقف شد. برخلاف اعتراضات مسئولان شهرداری گرگان، فدراسیون تصمیم گرفت فصل را بدون معرفی قهرمان نیمه تمام اعلام کند و به نظر می‌رسد همان اعتراضات باعث اختلاف شاهین طبع با طباطبایی شده و این مشکل به تیم ملی هم کشیده شد.


بیشتر بخوانید:


طباطبایی فعلا وظیفه تصمیم گیری برای سرمربی تیم ملی را برعهده کمیته فنی گذاشته است و در صورتی که این کمیته رای به قطع همکاری با این سرمربی دهد، تنها چهار گزینه مقابل آن‌ها برای جانشینی شاهین طبع قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه فدراسیون بودجه آوردن سرمربی خارجی برای تیم ملی را ندارد، هر چهار گزینه ایرانی هستند.

نخستین و محتمل‌ترین گزینه مصطفی هاشمی پرافتخارین مربی ایران است. هاشمی ۲ بار با مهرام قهرمان آسیا، ۶ بار قهرمان ایران، نایب قهرمان جام ویلیام جونز و بار‌ها قهرمان غرب آسیا شده است. گفته می‌شود در صورتی که شاهین طبع از تیم ملی جدا شود، مصطفی هاشمی جانشینش خواهد شد.  

4 مدعی برای نیمکت تیم ملی بسکتبال//////////

مهران حاتمی دومین گزینه مسئولان فدراسیون برای جانشینی شاهین طبع خواهد بود.   حاتمی دوره‌ای کوتاه در سال ۲۰۱۷ و پیش از سرمربیگری شاهین طبع هدایت تیم ملی را برعهده داست و ایران را تا فینال آسیا کاپ برد، اما در پایان تیمش به استرالیا باخت و نایب قهرمان شد. او در سال ۲۰۱۸ تیم پتروشیمی بندر امام را قهرمان آسیا کرد و در همان سال شهرداری تبریز را برای نخستین بار قهرمان ایران کرد.

4 مدعی برای نیمکت تیم ملی بسکتبال//////////

فرزاد کوهیان دستیار شاهین طبع در تیم ملی،  سرمربی تیم ملی بسکتبال امید کشورمان و سرمربی تیم پتروشیمی بندر امام گزینه دیگر برای جاشنینی سرمربی تیم ملی خواهد بود. این مربی در سال ۲۰۱۵ در جام جهانی جوانان آتن، تیم کشورمان را بین ۱۶ تیم به رتبه چهاردهم رساند.

4 مدعی برای نیمکت تیم ملی بسکتبال//////////

گزینه آخر نیز سعید ارمغانی است که در سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و پیش از دوره نخست شاهین طبع سرمربی تیم ملی بود و سال‌ها در مجارستان نیز مربیگری کرده است.

4 مدعی برای نیمکت تیم ملی بسکتبال//////////

در صورتی که کمیته فنی فدراسیون بسکتبال تصمیم به تغییر سرمربی بگیرد، گزینه آن‌ها از این چهار تن خارج نخواهد بود و یکی از آن‌ها تیم ما را در المپیک هدایت خواهد کرد.  

البته طباطبایی دست کم برای کردن حواشی که چند روز قبل ایجاد کرده بود، در آخرین مصاحبه اش اعلام کرد قصد تغییر سرمربی را ندارد و با شاهین طبع ادامه خواهند داد و موضعش تغییر کرد. این در حالی است که شاهین طبع تاکنون هیچ واکنشی نسبت به حواشی اخیر نشان نداده و سکوت کرده است. حال باید در المپیک توکیو، شاهین طبع روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست یا مربی دیگری.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار