موضوعات افزایش بهای مسکن و اجاره بها در جلسه امروز هیئت دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در  هیئت دولت امروز که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، موضوع افزایش بهای مسکن و اجاره بها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در این جلسه دستور داد کارگروهی متشکل از وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مسئولیت معاون اول رییس جمهور برای بررسی علل و عوامل گرانی مسکن و راه‌حل‌های برون‌رفت از این وضعیت تشکیل شود.

تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های دپو شده و کالا‌های گروه چهارم کالایی در گمرکات

هیئت وزیران با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالاها، با تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های دپو شده و بخشی از کالا‌های گروه چهارم کالایی در گمرکات اجرایی کشور موافقت کرد.

مطابق این تصمیم، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودرو‌های دارای پرونده قضایی که دستور قضایی برائت آن‌ها از سوی مراجع رسیدگی کننده صادر می‌گردد، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و ترخیص آن‌ها بلامانع است.

اختصاص تسهیلات برای تامین کود‌های مورد نیاز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

هیئت وزیران با تخصیص مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به منظور تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود‌های مورد نیاز بخش کشاورزی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار موافقت کرد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که مسئولیت تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود‌های شیمیایی را به عهده دارد، هر ساله تسهیلاتی را برای تأمین و تدارک کود‌های مورد نیاز (به ویژه شیمیایی) را دریافت می‌نماید.

اصلاح مصوبه مجوز پرداخت حق عضویت ایران در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک به سازمان ملی استاندارد

هیئت وزیران به منظور تامین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، تصویب نامه موضوع مجوز پرداخت حق عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) به سازمان ملی استاندارد ایران را اصلاح کرد.

بر این اساس، سازمان ملی استاندارد ایران مجاز است حق عضویت سال‌های ۱۳۹۷ (۲۰۱۸) و ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک را به مبلغ (۸۶۰۰۰) فرانک سوئیس به صورت علی الحساب از محل اعتبارات مصوب مربوط پرداخت نماید.

همچنین، معادل ریالی آن از محل قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با عنوان سهمیه حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی و تعهدات، از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به سازمان ملی استاندارد، ابلاغ اعتبار می‌گردد.

تصویب تعدادی از آیین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور

تصویب آیین نامه سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق

هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق را تصویب کرد.

مطابق این آیین نامه، سقف مبلغ مناقصه، معادل سقف اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و در حد وصولی قانون مذکور و براساس نرخ‌های مندرج در قانون یاد شده و شامل واحد‌های مسکونی و تجاری در پایان سال ۱۳۹۸ با پوشش تمامی مشترکان جدید در قالب ۲۵ درصد افزایش یا کاهش حجم قرارداد منعقد شده تعیین می‌گردد.

همچنین، مناقصه از طریق سازوکار قانون برگزاری مناقصات به صورت عمومی یا محدود براساس بالاترین میزان تعهدات پیشنهادی بیمه‌گران برگزار می‌شود. ضمنا قرارداد‌ها به نحوی تنظیم خواهد شد که حوادث احتمالی از ابتدای هر سال تا پایان همان سال را تحت پوشش قرار دهد.

میزان تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر حداقل معادل تعهدات مناقصه سال قبل و متناسب با حق بیمه مصوب سال جاری است. ضمنا مبنای محاسبه بیمه واحد‌های تجاری بر اساس مشترکان شناسایی شده می‌باشد.

 مطابق این آیین نامه، خسارت‌های انسانی ناشی از آسیب به واحد‌های تجاری و مسکونی یکسان بوده، ضمن اینکه، سایر شرایط مربوط به تعهدات بیمه‌گر و پرداخت خسارت، تابع قرارداد‌های منعقده با بیمه‌گر و بیمه گذار است.

لازم به ذکر است، بیمه‌گزار موظف است گزارش عملکرد این آیین‌نامه از قبیل اعتبار دریافتی و خسارت‌های پرداختی را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

تصویب آیین نامه تعیین فهرست و عوارض کالا‌هایی تولیدکننده پسماند مخرب محیط زیست

هیأت وزیران آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، درخصوص تعیین فهرست و میزان عوارض تا سقف یک درصد کالا‌هایی که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود، نرخ هزینه مدیریت پسماند کالا‌ها و فرآیند اجرایی مربوط، را تصویب کرد.

بر این اساس، انواع رنگ، لاستیک روئی وتویی (تایر وتیوپ) و لاستیک‌های روکش‌شده، لامپ روشنایی، رایانه و تجهیزات آن، دستگاه‌های صوتی و تصویری و گوشی، وسایل بازی و تفریحی و اسباب بازی، مشمع و مشتقات، ظروف و مخازن پلاستیکی، پت (PET) و ظروف ملامین، در زمره کالا‌های مشمول این آیین نامه قرار گرفته و ضریب عوارض آن‌ها بین دو تا سه درصد تعیین می‌شود.

مطابق این آیین نامه، تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا‌هایی که نسبت به بازیافت محصولات مذکور اقدام می‌کنند، در صورت تایید سازمان محیط زیست، مشمول عوارض مذکور نمی‌شوند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز مکلف است فهرست تولیدکنندگان و واردکنندگان مربوطه را در پایان هر دوره مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کند.

همچنین، تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا‌های مذکور مکلفند وجوه مذکور را بر حسب قیمت فروش، محاسبه و در پایان هر دوره مالیاتی به حساب تعیین‌شده واریز کنند. سازمان امور مالیاتی کشور نیز مکلف است (۱۵) روز پس از انقضای هر دوره مالیاتی، عوارض مذکور را از تولیدکنندگان و واردکنندگان موضوع این آیین‌نامه، وصول و به حساب درآمدی مربوطه واریز کند.

منابع درآمدی حاصل از اجرای این آیین‌نامه به حساب مربوطه نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود تا براساس موافقتنامه مبادله‌شده بین سازمان حفاظت محیط زیست (صندوق ملی محیط زیست) و سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند‌های حاصل از کالا‌های مذکور (ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) در قالب یارانه سود تسهیلات یا کمک بلاعوض به طرح‌های با اولویت مشارکت بخش غیر دولتی از جمله شهرداری‌ها تخصیص داده و براساس نرخ هزینه مدیریت پسماند، هزینه شود.

همچنین، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است نسبت به نظارت بر اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند، اقدام و گزارش اجرای آن و نیز گزارش عملکرد این آیین‌نامه را در مقاطع زمانی سه‌ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نماید.

موافقت دولت با استفاده از اطلاعات سازمان امور مالیاتی برای ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور

هیئت وزیران در راستای ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، سازمان امور مالیاتی کشور را موظف کرد اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد سامانه مذکور را با رعایت طبقه‌بندی مربوط از اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

مطابق این تصمیم علاوه بر فراهم شدن سازوکاری مناسب جهت ایجاد سامانه مورد اشاره، گامی مهم در جهت ایجاد تعادل در بازار مسکن برداشته شده به نحوی که دسترسی سازمان امور مالیاتی به اطلاعات مورد نیاز از جمله اطلاعات واحد‌های مسکونی، وضعیت اسکان، تعداد خانه‌های خالی و ... به منظور وصول مالیات حقه تسهیل شده که این سازوکار در ساماندهی قیمت مسکن، بازار اجاره‌بها و وضعیت عرضه آن بخش، نقش مؤثری خواهد داشت.

همچنین در این جلسه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت کنونی بیماری کرونا در کشور، به هیأت وزیران گزارش داد.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
افراد بیسواد و دلال از چرخه ساخت و ساز حذف شوند ، عضویت افراد بیسواد و فاقد پروانه نظام مهندسی در شرکت های مجری حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن نظام مهندسی ممنوع شود، وام ساخت فقط به مجریان ذیصلاح نظام مهندسی داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
درحدحرفه چهارده دارن دروغ میگن ازرو نمیرن چقدرپرروهستن این مقامات حکومت جمع کنید دزدان زمین خدا دکوچکتری شهرستانها شده ملیون برابرخجالت بکشین خداسزنگونتان کند ،بیاری خدا درحال نابودی هستین به علت تورم بیسابقه تمام زندگیم ازدست رفت هرچه درزمان شاه پیداکرده بودم باچه زحمتهایی ازبین رفت شدم مستاجرولوخدا ولوتون کند بیسوادان جمع کنید دارودسته تونرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه وقتی یه مدیر میانی وقعی به بخشنامه های شما نمیذاره و میاد همه قواعد و دستورالعملها و قوانین رو میذاره کنار و دور میزنه، سلیقه ای انتصاب میکنه، سلیقه ای عمل میکنه و توجیه ایشان این هست که در صورت وجود مشکل من باید به نهادهای نظارتی پاسخگو باشم بنابراین من باید تصمیم بگیرم که چیکار کنم. وضعیت مملکت بهتر از این نمیشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
عزیزم علت گرانیها از خودته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
وام ارزان قیمت مصالح ساختمانی در بورس انجام میشد سامانه برای شفا ف سازی برای حمایت از سرمایه گذاران خرد در بورس یک صندوق مستقل ایجاد میکردن تا حمایت میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
درود بر دکتر روحانی. خدا حفظش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
جان برادر ما راضی به رحمت شما اقای روحانی و کلیه مدیران و مسئولین دولت نا امید و نا کار آمد شما نیستیم این چند صبای که مانده لطفا استراحت کنید
خودش همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
جان برادر ما راضی به رحمت شما اقای روحانی و کلیه مدیران و مسئولین دولت نا امید و نا کار آمد شما نیستیم این چند صبای که مانده لطفا استراحت کنید
خودش همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
من مرده اين حساسيت رييس جمهورم. دستور تشكيل كارگروه بدرد خانه اخرت اين مردم ميخوره. البته حتما چند ميلياردي هم نصيب عده اي خواهد شد و چند نفري از كنار اين كارگروه به خانه و ويلاي شمال و جنوب خواهند رسيد. باز جاي شكرش باقيه. روحاني حتما نتيجه اين تحقيق را براي شغلهاي بعد از رياست جمهوري ميخواد. بقول معروف اين كار در چند ماه اينده جواب نميده. بيشتر نمايش درد مردم داشتن حسن اقا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دیگه کار مسکن تمام شد ایشون هرموقع ورود می کنند دیگه شما نابود شده بدونید اونجا رو !!! خدا به داد مسکن برسه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
فشار نیاد به رئیس جمهور..........تازه از خواب بیدار شده .....قیمت همه چیز تو این چند سال پنج برابر شده ...تازه کار گروه تشکیل داده که چی بشه........مردم عادی وضعیف جامعه زیر این تورم ولی مدیریتی ولی کفایتی دولت له شدن...........حالا حالاها مردم عادی برای یه لقمه نون بدون.........خیل وضع اقتصاد افتضاحه...........خدا به حق خود شهدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
پس کی پول سهام ها ۳۰ درصد رو میریزید بابا ولمون کید با این اخبار تکراری بگید کی پولمون رو میدید چرا برا خیلی ها اینقدر کم ریختید جواب این سوال ها مهمه.نیاز داریم پس این چه عدالتی بود.چه واگذاری مستقیمی؟چه آزاد سازی ای خستمون کردید با دروغ!!
Iran (Islamic Republic of)
هالو
۰۲:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
همش سیاه بازی درمیارن، حتی همون بگیرو ببند طبری دزد لیت المال..... اخه انتخابات یکسال دیگه باید یه نفر رو خوب نشون بدن برای اون موقع.... خنده م میگیره که همون سال خودشون از اقای رییسی یه هیولا ساخته بودن. ولی از الان دارن خوب نشونش میدن برای وقت موعود که همگی رو بیارن پای صندوق رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
تورخدااقای روحانی ایقدرزحمت نکشید والا ماخجالت میکشیم اززحمتهای شما خسته شدی بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ادعا شون نیسه قانونی هست.

کشور ما سرو صاحبی نداره که.
واقعا نداره


اگه دهشت این نبود
هر کس هر کاری دلش میخواد میکنه.

پس ما ک ندهریم .چه کنیم ها. چه کنیم..
با این اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا خواهشا.

یکاری کنید بیاد پایین.

هم اجاره و هم پول پیش اجاره ..
خدا وکیل امروز.

من اخرین راه را مردن دیدم ک بهتره .


اخع جه وضعی شده هر کس خانه خرابه ی داره ..
بیست میلیون و هشتصد هزار .
ها. چه وضعی صده.

پس ما ک نداریم چکار باید کنیم..

تورو خدا کاری کنید .عاجزیم ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مملکت داری بلد نیستید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ملت رو باسیاست های اشتباه مسکن بی خانمان کردی
شما باید در مدت ۷ سال عمر دولتت ۳/۵ میلیون خانه می ساختی
مسکن مهر
Italy
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
این چه وضع مملکت داریه اخه، ملت یه روز خوش ندارن. خدا لعنت کنه حاکمین بی لیاقت و تصمیم گیرندگان را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
حالا با این مدیریت قوی که دارند از مردم میخوان زاد ولد هم بکنند تا زمانی که یه مشت ادم بی سواد مسیولیت کشور رو دارند همین حال و روز ماست.......
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
شما پرایدو نمیتونید قیمتشو کنترل کنید
مسکن پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۳:۰۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فعلا تا یکی دو ماه هم گرفتار تشکیل کار گروه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
قیمت مسکن، پنج برابر شده آیا دولت واقعا می تونه قیمت ها رو ۷۰ تا ۸۰ در صد پائین بیاره؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
نوش دارو بعد از مرگ سهراب آمدی ....!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
املاک که رحم ندارد اکسر آنها مفت می خرد زد بند میکند مکر می شود هر مالکی بیا د هر قیمتی بی گوید مشاور فقد پول می گیرد نه کار شناس است نه تجر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وزیر قبلی را محاکمه کنید متوجه می شوید چرا مسکن گران شده.به نظرتان متوقف کردن 6سال تولید مسکن بی تاثیر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا داریم به کجا میریم
دولت خودش عامل همه گرانیهاست
اگه بخای یک خونه صد متری بسازی خرج نقشه &شهرداری& نظام مهندسی &میخ کوبی &آزمایشگاه &بازرسی&
برابری میکنه با هزینه مصالح کل ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
روحانی هم فقط جلسه میزاره خانه از بنیاد خراب است.وقتی اختلاس ومفاسد اقتصادی در میان مسیولین رشد کرده دختر وزیر داماد وزیر برادر فلانی دیگر چه توقع دارید مردم مانند گرگ همدیگر را پاره نکنند.بیچاره قشر ضعیف که له شدند الان هم زیر دست وپای مسیولین خرد شدند.دلخوشی الکی ندید .بس است دروغ وعده از خدا بترسید.که اه مظلومی را بیجواب نمیگذارد‌
Germany
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
عوامل گرانی املاک و بانک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دولت نا کارآمد قدرت کنترل املاک ها ندارد
Netherlands
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
تجربه نشان داده تاحالاهمه دولت های گذشته تاالان به دلالان وفاسدان وغیره اجازه میدن همه چیوگران کنند خوب که اوج گرفتن تازه میان برای اینکه مردمو سرگرم کنندمیگن می خوان ارزان کنند.جنسی که هزار درصدگران شده یه درصدارزان می کنن میگن ارزان کردیم پراید8تومنی شده 90تومن بعدچندسال یه ملیون ارزان کردن.مسکن صدتومنی شده چندمیلیارد.چقدمی خوان ارزان کنند.یاارحم راحمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
همانگونه که خودرورا ارزان کردید مسکن را ارزان خواهیدکرد چهل سال است ارزانی ندیدیم ونخواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
قیمت مصالح و ماده صد شهرداری و دخالت هاسازمان مهندسین
بدتر از همه شهرداری و امور مهندسین بدون کوچکترین زحمتی نزدیک به ۵۰ درصد هزینه ساختمان را از مردم میگیرد
مصالح.سیمان . میلگرد. گچ. لوازم لوله کشی و برق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
علتش ی مشت دلال خدانشناس هستن
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۱۹:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
الان؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی مسکن رو هم احتکار کنن نتیجه این میشه چرا ی نفر باید ده تا خونه داشته باشه نفرو‌شه سال بعد ده برابر شده باشه قیمتش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مسولین نمایندگان محترم مجلس تورا به خدا به داد گرانی مسکن برسید خیلی ها ندارن اجاره بدن این چه وصعبتیه هر که دوست داره به هر قیمتی خونه اش رو بفروشه خیلی از بنگاه های املاک بی وجدانند فقط فکر جیب خودشونند خدا همه مارو می بینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
درودبرشما
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مگر مسکن‌گران شده؟
از کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اوه اوه. چه اقدام سنگینی!
بررسی به درد خودت میخوره. باید عمل کرد.
#علی_برکة_الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مسکن باید ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا فقط مسکن چون عایدی دولت از این طریق کمه الآن قیمت کشنده و کامیون و خودرو سواری خیلی افزایشی شده چرا با این برخود نمیکنن چرا با قیمت برنج محسن که شصت هزار تومن افزایش پیدا کرده برخورد نمیکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
باشه بهش بگم ببینم حرفش چیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۶:۰۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خدا بخیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۵:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
yjc جان ما شنیدیم از ۱۵ خرداد خرید و فروش ملک کلا شده زیرنظر دولت و بنگاهها و آدما دیگه نمیتونن غیرمجاز هر قیمتی روو خونه و زمین بذارن و دولت قیمت میذاره برا خرید و فروش

توروخدا یه پیگیری کنید ببینید راسته واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
فقط مسکن پس بقیه چیزا چی نون نداریم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خوب عزیزم میخواد نون نخوری بمیری یارانت قطع بشه بره تو حساب خودشون
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۵:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
مجلس که عوض شد یادشون افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
گل گفتی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
خسته نباشی دلاور...
خدا قوت پهلوان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
که چی بشه
من نمیدونم بازرسی کل کشور تعزیرات ودیگر مسئولین دارن چکار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
هیچی دارن رشوه میگیرن، زمین میگیرن، پولاشون را جمع میکنن از این کارا چه سوال سختی میپرسی دیگه از این سوال ها نپرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
اقایون تا حالا کجا تشریف داشتند ؟چرا الان یادشون افتاده؟قیمت خرید مسکن طی دو سال از سیصد میلیون تومان به سه میلیارد تومان رسیده و مبلغ رهن از 50میلیون تومان 500میلیون تومان شده، اقایون کما تشریف داشتند یا مرگ مغزی شده بودند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بنده خدا خواب حالا که بیدار شده فهمیده قیمت‌ها با شیب ملایم بالا رفته حیونکی نمیدونه چکار کنه بهش گفتن تو بشو رئیس جمهور ما کارا را انجام میدیم وقتی مشکلی پیش آمد بگو خواب بودم خبر نداشتم بی عرضه بودن که شاخ ودم نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
حالا الآن هم فکر نفرمایید، خیلی اتفاق خاصی خواهد افتاد، یه چیزی ایشون گفته دیگه!!! وگرنه هر چه قدر اوضاع خودرو، تولید، اشتغال، تورم و ... درست شد اینم میشه. یک نگاه به دلار بندازید افت ارزش پول تمام این گرانیها رو توضیح میده، دستور و جلسه نمی خواهد، یک میلیون تومان امروز قدرت 100 هزار تومان سه سال پیش را هم ندارد. به هیچ وجه ندارد. تمام.
شما زمینه ها را فراهم می کنی، خوب ماشاالله دلال و سود جو هم که زیاده.
یکی از تبعات ویرانگر و روانی تورم افسار گسیخته، هم اینه خیلی ها را به طمع میندازه تا از آب گل آلود ماهی بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا قبلا این کارو نکرده من که اجاره نشینم بد بخت شدم خدا لعنتت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
والا من از وقتی بدنیا اومدم مستاجرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا قبلا این کارو نکرده من که اجاره نشینم بد بخت شدم خدا لعنتت کنه
Germany
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کار گروه نمیخواد همه چی زیر سر دولت قیمت دلار برگردونن به نرخ قبل همه چی درست میشه
چیزی تو کشور ما گران نشده ریال ارزش خودشو از دست داده اگه به دلار بخوای حساب کنی یک کار گر ساده باید ماهی 60 ملیون تومان حققوق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد. ذ...
۰۲:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدالعنتشون کنه که همش درحال نقش بازی کردن هستن به مولا علی بخداقسم من از نگرانی و استرس که برای تمدید رهن و اجاره چه خاکی برسر کنم دارم دق میکنم بخدا دیگه نفسم ازترس بالا نمیاد، واقعا نمیدونم چکارکنم. بخدا چهل سالمه بشدت قلب درد گرفتم .
آخرین اخبار