شادکام معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: درحال حاضر بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز افغان در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند که به طور مجموع ۲۰۰ مدرسه ده کلاسه در اختیار آنان قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین شادکام  معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: درحال حاضر بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز افغان در استان تحصیل می‌کنند که به طور مجموع ۲۰۰ مدرسه ده کلاسه در اختیار آنان قرار گرفته است.

او افزود: سرانه پرداختی دولت برای تحصیل هر دانش‌آموز افغان سالانه ۲ الی ۳ میلیون تومان و جزو هزینه‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران به صورت سالیانه است.

معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به عدم همکاری و کمک جوامع بین‌المللی در بحث آموزش و پرورش ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر به دلیل عدم کمک‌رسانی جوامع بین‌الملل در بحث آموزش و پرورش مهاجرین به ایران به هیچ عنوان از وظیفه خود برای رشد تعالی مهاجران افغانی سر باز نزده است.

شادکام  بیان کرد: شرکت‌های بین‌المللی در طول این سال‌ها برای خراسان رضوی فقط ۵ الی ۶ مدرسه تاسیس کرده‌اند.

او درباره یکی از دلایل کمبود معلم در استان تصریح کرد: جهت تحصیل دانش‌آموزان افغانی هر سال ۲ هزار معلم به مدارس تخصیص داده شده است، این در حالی است که آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی با کمبود بیش از ۱۰ هزار معلم مواجه است.

معاون هماهنگی و امور اجرایی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: تمام دانش‌اموزان اتباع می‌توانند در تمام جشنواره‌های دانش‌آموزی شرکت کنند.

شادکام اظهار  کرد: دولت جمهوری اسلامی خدمات تحصیلی ارائه شده به دانش‌آموزان افغان را وظیفه دینی خود می‌داند و هیچ تحریم و فشاری موجب کاهش این مهمان‌نوازی‌ها نمی‌شود.
 
انتها ی پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.