اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای پروژه‌های مهم خراسان جنوبی تامین شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: در سفر اسفند ماه سال ۹۷ نوبخت، اعتباری به مبلغ ۹۴۰۰ میلیارد ریال برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ (هر سال ۴۷۰۰ میلیارد ریال) در بخش‌های مختلف عمرانی در قالب ۲۰ مصوبه به استان ابلاغ شد.

او افزود:با توجه به مبلغ اعتبار ابلاغی، زمان تحویل طرح‌ها و پروژه‌های مربوطه سال‌های ۹۸ و ۹۹ در نظر گرفته شده و از کل مبلغ مذکور تاکنون بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

پور عیسی بیان کرد: در بخش آموزش و پرورش ۲ طرح با اعتبار مصوب ۶۰۰ میلیارد ریال شامل تکمیل، تخریب و بازسازی مدارس و کلاس‌های آموزشی و نیز تعمیر و تامین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستانه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی عنوان کرد: در بخش فرهنگ و گردشگری ۲ پروژه با اعتبار مصوب ۳۲۰ میلیارد ریال شامل تکمیل پروژه علامه فرزان بیرجند و طرح افزایش پوشش فرستنده‌های دیجیتال تلویزیونی سطح استان است.

او تصریح کرد: در بخش ورزش یک طرح با اعتبار مصوب ۱۰۰ میلیارد ریال شامل تکمیل فضا‌های ورزشی روستایی و در بخش عمران شهری و روستایی ۴ طرح با اعتبار مصوب ۱۱۵ میلیارد ریال شامل کمک به پروژه‌های عمران شهری، طرح‌های جدا سازی آب شرب از فضای سبز، تکمیل یادمان شهداء گمنام شهر‌های استان و تکمیل طرح‌های هادی روستایی بوده است.

پورعیسی گفت: در بخش حمل و نقل ۵ پروژه با اعتبار مصوب ۵۶۰۰ میلیارد ریال شامل آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیرجند به یونسی (شروع از بیرجند)، کمک به تکمیل باند دوم نهبندان به بیرجند به طول ۱۳۰ کیلومتر، کمک به تکمیل باند دوم بیرجند - قائن، کمک به تکمیل راه اصلی سربیشه- درح- میل ۷۸ به طول ۱۳۰ کیلومتر و تکمیل ساختمان پاویون فرودگاه بیرجند است.


بیشتر بخوانید:


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: در بخش کشاورزی ۴ طرح با اعتبار مصوب ۴۳۰ میلیارد ریال شامل احداث استخر‌های ذخیره آب، تکمیل زیرساخت‌های اجرای مجتمع‌های گلخانه‌ای و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری است.

او ادامه داد: در بخش منابع آب ۲ پروژه با اعتبار مصوب ۱۲۰۰ میلیارد ریال شامل تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستایی برای تامین آب شرب ۵۰۰۰ خانوار روستایی و مرمت و بازسازی قنوات ۱۱ شهرستان استان است.

پور عیسی بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های یاد شده شامل طرح‌ها و پروژه‌های اولویت دار استان است که مطابق برنامه باید امسال به پایان برسند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.