با افزایش استقبال مردم از بازار بورس و تلاش جهت سرمایه‌گذاری در این بازار، میزان درخواست‌ها برای احراز هویت و دریافت کد بورسی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش استقبال مردم از بازار بورس و تلاش جهت سرمایه‌گذاری در این بازار، میزان درخواست‌ها برای احراز هویت و دریافت کد بورسی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
تا پیش از این، پروسه احراز هویت به صورت حضوری و در دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شد که براساس گزارش‌ها، پروسه‌ای بسیار زمان‌بر است.
درحال حاضر برخی از بانک‌ها جهت افزایش سرعت این فرآیند به کمک دفاتر پیشخوان دولت آمده اند اما میزان تقاضا همچنان بالاست و با توجه اهمیت رعایت فاصله اجتماعی در محیط‌های عمومی، مردم به دنبال راهکار مناسب‌تری هستند.

احراز هویت غیرحضوری بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی درطی یک هفته

در همین راستا، سازمان بورس و اوراق بهادار سامانه احراز هویت سجام را راه اندازی کرده و قرار است توسط شش شرکت دانش بنیان در اختیار کاربران قرار بگیرد. سامانه احراز هویت سجام همزمان از عید فطر فعالیت خود را آغاز کرده و حال پس از گذشت یک هفته، بیش از 200 هزار کاربر موفق به احراز هویت موفق در این سامانه شده‌اند.

علاوه بر آن، تعدادی از متقاضیان در صف احراز هویت جهت بررسی مدارک هستند. نحوه فعالیت این سامانه به این صورت است که کاربر در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد رهگیری 10 رقمی را دریافت می‌کند. پس از آن، کاربر با مراجعه به سامانه احراز هویت غیرحضوری، فرآیند را تکمیل می‌کند.

درحال حاضر، سیگنال تنها اپلیکیشنی است که قابلیت احراز هویت غیرحضوری را به اپلیکیشن خود اضافه کرده و تا کنون بیش از 200 هزار احراز هویت غیر حضوری موفق در این اپلیکیشن ثبت شده است.

فرآیند احراز هویت غیرحضوری سجام با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و پردازش ماشین، تصویر صورت و امضای متقاضی و ویدیوی سلفی زنده از فرد را بررسی کرده و تطابق اطلاعات وارد شده را بررسی می‌کند.

در نهایت اپراتورهای غیرحضوری، داده‌های ثبت شده را بررسی و احراز هویت کاربران را تایید یا رد می‌کنند. احراز هویت غیرحضوری سجام ویژه افراد زیر 18 سال است و هم اکنون جهت استفاده در اختیار کاربران قرار گرفته است. هم اکنون می‌توانید با دانلود آخرین نسخه از اپلیکیشن سیگنال، پروسه احراز هویت غیرحضوری را انجام دهید.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، سجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساجده سیاحی
۱۳:۲۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
من می خواهم برای سهموعداات ثبت نام کنپ
آخرین اخبار