سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت:هم اکنون در سطح استان کردستان ۲۱۳ کیلومتر پروژه بزرگراهی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عطاالله ایرانمنش سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه  برای تکمیل پروژه‌های بزرگراهی استان ۱۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است،گفت:با اقدامات انجام یافته چند سال گذشته در راستای ساخت بزرگراه و ارتقای مسیر‌های اصلی استان به چهار خطه در حال حاضر در کردستان ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است.

او افزود: برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۶۰ کیلومتر راه بصورت چهار خطه در سال جاری به بهره برداری می‌رسد و برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

ایرانمنش یادآور شد: آنچه امروز در استان کردستان انجام می‌شود ارتقای راه‌های فرعی به اصلی و بهبود شاخص‌ها در این حوزه و هم چنین ارتقای راه‌های اصلی به چهار خطه و بزرگراه است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: در این راستا اولویت بندی و هدف گذاری‌های لازم نیز صورت گرفته و برای رسیدن به این مهم طرح‌های متعدد راهسازی در جای جای استان در حال اجراست که می‌توان به پروژه‌های سنندج - مریوان، بیجار - دیواندره، بیجار - زنجان، احداث چهار خطه گردنه صلوات آباد، سقز- مریوان، سقز- بانه، کامیاران - سروآباد و کرمانشاه به میاندوآب اشاره کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.