وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ طرح آموزشی ورزشی رفاهی فرهنگیان در کشور ساخته می شود.

اجرای  ۲ هزار و ۶۰۰ طرح آموزشی ورزشی آموزش و پرورش در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم بهره برداری استخر سر پوشیده دانش آموزی همدان گفت: تا پایان امسال ۲ هزار و ۶۰۰ طرح آموزشی،  ورزشی و رفاهی فرهنگیان که استخر‌های دانش آموزی و سالن‌های ورزشی هم شامل انهاست افتتاح می‌شود.

او افزود: تا پایان امسال ۱۳ هزار کلاس درس جدید هم به مجموعه آموزشی کشور افزوده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توجه به تحریک دانش آموزان و مراقبت از سلامت آنان از الویت‌های مهم این وزارتخانه است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مردای، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در حاشیه بهره برداری از این استخر‌ها گفت: در سفر ۲ روزه وزیر آموزش و پرورش به همدان، ابتدا استخر دانش آموزی ناحیه ۲ همدان با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال بهره برداری شد که ۷۵ درصد آن از اعتبارات ملی و ۲۵ درصد دیگر نیز از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

او افزود: این استخر چهار هزار متر مساحت عرصه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مساحت اعیان دارد که در هر نوبت ۱۰۰ دانش‌آموز می‌توانند به صورت همزمان از آن استفاده کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اضافه کرد: استخر ناحیه یک نیز سه هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت عرصه و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت اعیان دارد و برای استفاده ۱۰۰ دانش آموز پیش بینی شده است.

مرادی عنوان کرد: ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این استخر هزینه شده که ۹۳ درصد آن از اعتبارات ملی و هفت درصد دیگر نیز از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

او با بیان اینکه عملیات ساخت این ۲ طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است، گفت: ۱۰ استخر دانش‌آموزی دیگر در سطح استان در حال ساخت است که به نوبت پس از بهره برداری، راه اندازی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه در سفر ۲ روزه خود پس از حضور در گلزار شهدای شهر همدان با نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار و در نشست خیران مدرسه ساز شرکت کرد.

در سال تحصیلی امسال نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش‌آموز در مدارس همدان تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار