دو دونده معروف آمریکایی پس از شرکت در مسابقه، مشت خود را به نشانه اعتراض به نژادپرستی در آمریکا بالا بردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ورزشکاران گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی تصویری از دو دونده آمریکایی پس از شرکت در مسابقه دو در فضای مجازی منتشر شد؛ تامی اسمیت و جان کارلوس که روی سکوی اول و سوم مسابقات دو ۲۰۰ متر المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی ایستادند، مشت خود را هنگام پخش سرود ملی آمریکا به نشانه اعتراض به نژادپرستی در این کشور بالا بردند.

جان کارلوس متولد ۵ ژوئن ۱۹۴۵ و دونده معروف آمریکایی است که با شرکت در مسابقات کشوری و بین‌المللی برنده یک مدال طلا و یک مدال برنز شده است؛ تامی اسمیت نیز دونده و فوتبالیست اهل آمریکا و زاده ۶ ژوئن ۱۹۴۴ است که مدال طلای دوی ۲۰۰ متر در مسابقات المپیک تابستانی ۱۹۶۸ را کسب کرده است.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ پس از قتل یک سیاه پوست بی گناه در ایالت مینیاپولیس آمریکا توسط پلیس سفیدپوست این ایالت، مردم آمریکا نسبت به تفکرات نژادپرستانه حاکم در این کشور معترض شده و تظاهرات خیابانی به راه انداختند و اقدام به تخریب اموال و اماکن عمومی کردند. بسیاری از چهره‌های هنری، سیاسی و ورزشی این کشور نیز با انجام اقدامات متفاوت در فضای مجازی و دنیای واقعی نسبت به این تفکرات در آمریکا معترض شدند.

در ادامه تصویری از اقدام دوندگان آمریکایی در زمان پخش سرود جمهوری این کشور در اعتراض به نژادپرستی را مشاهده می‌کنید:

دوندگان معروف آمریکایی پس از مسابقه، نسبت به نژادپرستی در آمریکا اعتراض کردند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار