با بهره برداری از ۴۴ طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، یک هزار و ۲۰۰ خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۴ طرح کشاورزی این استان با اعتباری افزون بر یکهزار میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره برداری است.

او افزود: این طرح‌ها، در قالب اجرای سیستم آبیاری نوین، دام و طیور، شیلات و آبزیان و مجتمع گاوداری است که با بهره‌برداری از آن‌ها بیش از یکهزار و ۲۰۰خانوار از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

غریب اضافه کرد: بخشی از اعتبار اجرای این طرح‌ها، از محل منابع دولتی و از محل منابع تسهیلات بانکی و بخش دیگر نیز از آورده متقاضیان استانی تامین شده است.
او با بیان اینکه بخش کشاورزی از جمله رکن‌های اساسی و مهم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی است ادامه داد: تلاش متولیان کشاورزی استان بر تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری، در زیر بخش‌های کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.


بیشتر بخوانید: پرداخت حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان


غریب گفت: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تأمین یک سوم درآمد مردم استان، با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول گیاهی و دامی ۳۰ هزار میلیارد ریال درآمدزایی برای استان دارد.

او افزود: این استان در دولت تدبیرو امید در بخش کشاورزی، در تولید هفت محصول رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

غریب اضافه کرد: این استان با تولید حدود ۲۳ هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا) و تولید ۲۴ هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار