کره شمالی بار دیگر آمریکا را تهدید کرد در صورتی که خواهان برگزاری انتخاباتی آرام است، از مداخله در روابط میان دو کره دست بردارد.

کره شمالی خطاب به آمریکا: اگر انتخابات ریاست جمهوری آرامی را می‌خواهید، در روابط داخلی ما دخالت نکنیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی بار دیگر آمریکا را تهدید کرد در صورتی که می‌خواهد انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری را به آرامی برگزار کند، از مداخله در روابط داخلی دو کره اجتناب کند.

کون جونگ گون (Kwon Jong-gun) مدیرکل بخش آمریکای وزارت خارجه کره شمالی امروز در مصاحبه با خبرگزاری مرکزی کره شمالی گفت: اگر آمریکا با بی توجهی و با بیان سخنانی به دور از خردمندی، به امور دیگران سرک بکشد و در زمانی که اوضاع سیاسی این کشور در بدترین حالت قرار دارد (به این کار ادامه دهد) ممکن است با یک مشکلی ناخوشایند روبرو شود که تعامل با آن برایش دشوار باشد.

او در ادامه افزود: آمریکا اگر نمی‌خواهد تا مسأله‌ای ترسناک را تجربه کند، بهتر است زبانش را نگه دارد و اول از همه، به فکر امور داخلی خودش باشد. این مسأله نه تنها به نفع منافع آمریکاست، بلکه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور نیز سودمند خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، این مقام کره شمالی مشخص نکرد چه اقدامی ترسناکی ممکن است برای آمریکا اتفاق بیافتد؛ اما ممکن است این، تهدیدی در لفافه علیه ترامپ باشد تا به او بگوید پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، هرآنچه که از آن به عنوان دستاورد حفظ و کنترل شرایط در شبه جزیره کره برای هوادارانش تبلیغ کرده، ممکن است از دستش خارج شود.

پیشتر نیز وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود آمریکا حق ندارد در روابط میان دو کره دخالت کند.

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، قطع ارتباط مستقیم میان کره شمالی با همسایه جنوبی خود را مایه ناامیدی و تاسف خوانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
این اون اقتداریه که دنبالشیم
آخرین اخبار