طبرسی نتایج دو مطالعه بالینی داروی اینترفرون بتا-۱ آ روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ را تشریح کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام طبرسی، مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در اظهار کرد: امروز در بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو مطالعه بالینی مربوط به داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ اعلام شد.

او افزود: براساس نتایج مطالعه اول، داروی Interferon beta-۱a به همراه داروی Kaletra برای ۲۰ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ استفاده شد که همه بیماران درمان شدند. وایرولوژیک ریسپانس در این بیماران خوب و کوتاه‌تر از زمان عادی بود و عوارض خاصی از دارو نیز دیده نشد. نتایج این مطالعه در مجله ایمونو فارماکوتراپی چاپ شده است.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: مطالعه بالینی دوم نیز به صورت کیس کنترل انجام شد. ۱۵۲ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ دو داروی Interferon beta-۱a ساخت داخل (با برند رسیژن) و Kaletra را با هم دریافت کردند و ۳۰۴ بیمار هم در گروه کنترل بودند که فقط داروی Kaletra را دریافت کردند.

رسیژن، مرگ‌ومیر بیماران کرونا را به یک پنجم کاهش داد

او تصریح کرد: نتایج این مطالعه به این صورت بود که بیمارانی که داروی Interferon beta-۱a را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، میزان نیاز آن‌ها به بستری در ICU کاهش و میزان مرگ‌ومیر آن‌ها هم به یک پنجم کاهش یافت. در واقع بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، نرخ مرگ‌ومیر در آن‌ها ۵ برابر بیمارانی بود که این دارو را دریافت کردند. نتایج این مطالعه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود.

طبرسی گفت: به صورت همزمان سازمان جهانی بهداشت نیز در تعدادی از کشور‌های جهان از جمله ایران در حال مطالعه داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ است که بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این مطالعه حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود نتایج آن تا یک ماه دیگر منتشر شود.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری یادآوری کرد: البته میزان دوزی که ما در مطالعه خودمان برای بیماران استفاده کردیم با میزان دوزی که سازمان جهانی بهداشت در مطالعه جهانی استفاده می‌کند، متفاوت است. ما ۵ دوز Interferon beta-۱a دوازده میلیون واحدی یک روز به بیماران دادیم درحالی‌که در مطالعه سازمان جهانی بهداشت ۳ دوز به بیماران داده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۰۲:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
قطع رابطه با سازمان بهداشت جهانی از
بهترین راه برای پیشرفت در مبارزه با بیماری‌ها و ویروسها است ،این سازمان از عوامل پخش ویروس و میکرب در دنیا است
آخرین اخبار