جمالی نژاد از کمک ۲۸۰ میلیارد تومانی سازمان شهرداری‌ها به پروژه‌های پسماند کشور خبر داد و گفت: پروژه‌های شهرداری‌ها باید پیوست محیط زیستی داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد معاون امور عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور عصر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین شهر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اظهار داشت: در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا که کشور‌های مختلف از جمله ایران اسلامی دست به‌گریبان آن هستند و این مسئله سبب شده شهرداری‌های شهر‌های ایران با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنند شاهدیم بسیار فعالانه مشغول تلاشند تا پروژه‌های عمرانی خود را به اجرا و بهره‌برداری برسانند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور افزود: روند فعالیت شهرداری‌های استان اصفهان از جمله شهرداری زرین شهر باعث می‌شود به گونه‌ای عمل کنیم که پشتیبانی و حمایت لازم را از آنان داشته باشیم و نقش خود را در توسعه پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها ایفا کرده باشیم.

جمالی نژاد تصریح کرد: امروز شاهد کلنگ زنی و افتتاح هشت پروژه با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هستیم که از بسته‌ای متنوع تشکیل شده و خدمات و کاربری‌های متعددی را شامل می‌شوند و به خوبی نشان می‌دهد در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی شهرداری زرین شهر با اتخاذ تدابیر لازم به گونه‌ای عمل کرده که فعالیت عمرانیشان متوقف نشود.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: شهرستان لنجان از قدیم الایام شهرستانی فعال بوده و زرین شهر نیز به واسطه انجام پروژه‌های مختلف از جمله شهر‌های پویا و پر تحرک کشور به شمار می‌آید که پروژه‌های کوچک و بزرگ را در کنار یکدیگر به مرحله اجرا و بهره برداری رسانده است و این نگاه از سوی مدیریت شهری قابل توجه است.

جمالی نژاد ادامه داد: باید از حمایت‌های معاونت عمرانی استانداری اصفهان، میرکل امور شهری، فرماندار شهرستان لنجان و اعضاء شورای اسلامی زرین شهر شهر قدردانی چراکه در کنار تلاش شهرداری حمایت لازم را این مجموعه برای به ثمر نشستن پروژه‌های عمرانی داشته‌اند و امیدواریم با سرعت بخشیدن به دیگر پروژه‌های عمرانی در پایان دوره پنجم مدیریت شهری رونق بیش از پیش زرین شهر را شاهد باشیم.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور یادآور شد: سال گذشته سال بسیار سختی برای کشور رقم خورد که در طول بیش از ۴۰ سال اخیر که از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد به سابقه است و به خوبی به یاد دارم در اسفند سال ۱۳۹۷ که برای رسیدگی به مشکلات ناشی از وقوع سیل به منطقه سیستان و بلوچستان سفر کرده بودم تا لحظه تحویل سال مشغول فعالیت بودیم که سیل در مازندران سپس گلستان، لرستان و خوزستان به وقوع پیوست و در همان ایام ۲۴ استان کشور درگیر بحران سیل شدند.

جمال نژاد متذکر شد: اگر خاطرات و رویات تاریخی را مرور کنیم می‌بینیم درگیری ۲۴ استان کشور با بحران سیل در نوع خود قابل توجه است و در زمانی که یک استان در گیر بحران سیل، زلزله و ... می‌شود دیگر استان‌های کشور به عنوان معین خدمت رسانی خود را برای حل چالش‌های پیش آمده آغاز می‌کنند، اما چنین حوادثی کار را بسیار سخت و دشوار کرد.

وی اضافه کرد: روز شمار حوادث سال گذشته توسط همکاران من در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تهیه شده و می‌توان گفت در سال گذشته ۲۳ بحران جدی شامل سیل، زلزله، حمله ملخ‌ها، آتش‌سوزی مراتع و بیماری کرونا در کشور به وقوع پیوست که با همراهی مردم صبور ایران پشت سرنهادیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل اعتماد مردم به مسئولان کشور را که در حوزه زیرساختی با مشکل مواجه بودیم ساختیم، تصریح کرد: مردم ایران در زمان‌های مختلف خصوصا در زمان وقوع حوادث و زمان‌های حساس با همدلی و بصیرت وارد میدان شده‌اند چراکه به مسئولان خود اعتماد داشتند، اما هر زمان اعتماد مردم به مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نظام جمهوری اسلامی کم شد ضربه خوردیم.

وی عنوان کرد: تنها چیزی که جریان‌های مختلف سیاسی و ذائقه‌های مختلف را می‌تواند در کنار یکدیگر قرار دهد انجام پروژه‌های عمرانی و اقدامات زیرساختی است و ثمره آن چشیدن شیرینی خدمت توسط مردم است از این رو انتظار می‌رود مدیران شهری دیوار بی اعتمادی را کوتاه کنیم تا این دیوار از میان برداشته شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: باید در استان اصفهان نیز بررسی‌های لازم انجام گیرد تا احصاء شود چگونه می‌توان به مردم بیشتر کمک کرد تا فشار اقتصادی کمتر آنان را مورد هجمه قرار دهد و از طرفی تنوع بیشتری از خدمات به آنان ارائه شود.

جمالی نژاد گفت: در سال گذشته علی رغم مشکلات، تحریم و شیوع ویروس کووید ۱۹، ۸۰ هزار پروژه عمرانی کشور فعال بودند و علاوه بر آن با همکاری بسیج سازندگی ۴۰ هزار پروژه کم‌هزینه و زودبازده در روستا‌های کشور به مرحله اجرا رسید که بیش از نیمی از آن‌ها به بهر برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی نیز گزارش داده شد پروژه‌هایی که برای بازسازی و نوسازی ۱۶۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده در سیل برنامه ریزی شده بود به اتمام رسیدند که کار بسیار سخت و دشواری بود و این مهم با حضور مردم در میدان و صبوری آنان محقق شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خدمت‌رسانی به مردم را همچون دو امدادی دانست و عنوان کرد: با تغییر مدیران نباید پروژه‌ای متوقف شود و به هیچ عنوان نباید علایق سیاسی ما را از هم دور کرده و خدشه‌ای به کشتی نظام وارد کند بلکه باید با محور قرار دادن علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت بادبان این کشتی را برافراشته نگه داشت.

وی با بیان اینکه امروز صنایع مختلف اطراف شهر‌های مختلف ایران را گرفته است، خاطرنشان کرد: ما حق نداریم در پروژه‌های شهری و شهرستانی پروژه‌ای تعریف شود که آلاینده باشد از این رو شهرداری‌ها باید پروژه‌هایی را تعرف کنند که شهر‌های مختلف ایران را به شهر سبز و دوستدار محیط زیست تبدیل کند و باید در اجرای پروژه‌های شهری به مباحث زیست محیطی توجهی دوچندان داشت تا این مهم محقق گردد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور افزود: سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور در حوزه پسماند اقدامات خوبی را به مرحله اجرا رسانده است و باید گفت خوشبختانه استان اصفهان در این حوزه نیز پیشتاز است.

او تصریح کرد: باید توجه داشت که استان اصفهان از استان‌های پیشرو در حوزه اقدامات زیست محیطی به شمار می‌آید و کار‌های ارزشمندی را در جهت منطقه‌ای کردن پروژه‌ها انجام داده است، به طور مثال در حوزه حمل و نقل عمومی تنها استان در کشور است که سازمان‌های حمل و نقل جمعی داشته و چند شهر شهرستان‌های استان نیز به این روند جامه عمل پوشانده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است چرا که کمتر در کشور شاهد اینگونه نگرش‌ها هستیم و این نگاه به مباحث زیست محیطی می‌تواند در کشور به یک الگو مبدل شود.

جمالی‌نژاد از کمک ۲۸۰ میلیارد تومانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به پروژه‌های پسماند کشور خبر داد و عنوان کرد: شهر‌های شمالی کشور در بحث پسماند با مشکلات خاصی مواجه هستند و فوق العاده نیز به این کمک‌ها نیاز دارند از این رو ما نیز آمادگی داریم با تکیه بر قانون حمایت از بخش غیردولتی که به تصویب رسیده به سازمان‌های بازیافت دارند کمک کنیم تا بتوانند اقدامات لازم را در این خصوص به مرحله اجرا برسانند.

وی بیان کرد: امسال اعتبار قابل توجهی در بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای پروژه‌های ۱۴۰۰ در نظر گرفته و با توجه به اینکه قرار براین است که قرنی جدید را تجربه کنیم پروژه‌ها را با عنوان پروژه‌های ۱۴۰۰ نامگذاری و تعریف کرده‌ایم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتباری که سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در قالب تبصره دو قانون ۳۹ کمک می‌کند اعتبار قابل توجهی از این اعتبار به اتمام پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های جدید که کلنگ آن بر زمین خواهد خورد اختصاص خواهد یافت.

در پایان این آیین از شهردار زرین شهر به عنوان شهردار شهر برتر استان اصفهان در ارزیابی عملکرد استان اصفهان تقدیر شد.
انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار