گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ملک عبدالله در خصوص فلسطین

رئیس جمهور روسیه و پادشاه اردن طی گفت‌وگویی تلفنی در رابطه با آخرین تحولات فلسطین رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، روز پنج‌شنبه در مورد تحولات اخیر پیرامون موضوع فلسطین گفت‌وگو کردند.

دو طرف طی این گفت‌وگوی تلفنی بر موضوع فلسطین تاکید کرده و نگرانی‌های خود را در این‌باره ابراز داشتند.

در بیانیه‌ای که کرملین درباره این گفت‌وگوی تلفنی منتشر کرده، آمده است: «پوتین و ملک عبدالله دوم طی مکالمه‌ای تلفنی، در مورد موضوعات مهم به ویژه اوضاع سوریه و لیبی به تبادل نظر پرداختند و موافقت خود را برای ادامه تماس‌ها در سطوح مختلف اعلام کردند».

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین دو طرف اقدامات انجام شده برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای خود را شرح دادند و بر اهمیت اتحاد جامعه جهانی برای شکست ویروس کرونا تاکید کردند.

در این بیانیه تأکید شده است: «استحکام روابط استراتژیک بین دو کشور و تمایل به تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است».

مقامات روسیه و اردن بارها الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را اقدامی غیرقانونی خوانده‌ و مخالفت خود را با آن ابراز کرده‌اند.

الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی موجب نگرانی جامعه جهانی شده و اکثر کشورهای جهان مخالفت خود را با آن ابراز کرده‌اند. هرچند که کابینه رژیم صهیونیستی مبنای الحاق کرانه باختری را طرح پیشنهادی ترامپ موسوم به  «معامله قرن»  قرار داده اما گزارش‌هایی مبنی بر اختلاف نظر بین واشنگتن و صهیونیست‌ها بر سر جزئیات این طرح به گوش می‌رسد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار