نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح پمپاژ و انتقال آب اراضی روستای گل سفید از توابع بخش ناغان شهرستان کیار برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح پمپاژ و تامین آب اراضی روستای گل سفید با حضور مدیر جهادکشاورزی کیار، مسئول و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی ناغان و نمایندگان کشاورزان در محل مسجد این روستا برگزار شد.

سعید داودی نیا مدیر جهادکشاورزی کیار گفت: طرح پمپاژ و انتقال آب روستای گل سفید از سال ۹۵ در حال اجرا است و اراضی تحت شرب این طرح ۳۴۴ هکتار می‌باشد و تعداد ۱۲۰ خانوار از بهره برداران این طرح هستند.

او افزود: تاکنون کل اعتبار هزینه شده این طرح ۱۳۱ هزار و ۵۶۰ میلیون ریال می‌باشد و برای تکمیل آن اعتباری بالغ بر ۱۶۲ هزار میلیون ریال مورد نیاز است.


بیشتر بخوانید: بهره مندی یک هزار و ۲۰۰ خانوار از مزایای طرح‌های کشاورزی


داودی نیا اضافه کرد: در این نشست پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید که نمایندگان طرح در اسرع وقت نسبت به ثبت شرکت تعاونی تولید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و مدیرعامل انتخابی خود را جهت انجام اقدامات بعدی به مدیریت جهاد کشاورزی معرفی نمایند و همچنین مقرر گردید الگوی کشت اراضی مورد نظر از طریق شرکت تعاونی مشاور طرح مشخص گردد تا درخصوص تعیین تکلیف اراضی اختلافی با اداره منابع طبیعی شهرستان تصمیمات لازم اخذ گردد.

او ادامه داد: پروژه تأمین و انتقال آب روستای گل سفید با هدف توسعه باغات در اراضی شیب دار در حال اجرا است.

کیار از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار