مرحله پیک دوم کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و زنگ خطر این بیماری به صدا درآمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مرحله پیک دوم ویروس کرونا در استان آغاز شده و زنگ خطر این بیماری به صدا درآمده چراکه در هفته اخیر شیوع این بیماری سیر صعودی داشته است.

بانشی افزود: هم اینک ۶۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته اند و ۲۸۱ نفر در حال درمان و تنها ۲۱ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و ۲ نفر در نقاهتگاه بیماران کرونایی تحت مراقبت هستند.

او ادامه داد: میانگین ابتلای افراد در استان به بیماری ویروسی کرونا، از ۳۸ سال به ۳۶ سال رسیده که این مهم نشان از بیماریابی فعال حوزه درمان در کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تعداد مرگ و میر این بیماری در کشور ۴.۷۸ درصد و در کهگیلویه وبویراحمد ۱.۰۵ درصد بوده است گفت: این استان با فوت ۱۰ نفر، (۹ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای) کم‌ترین تعداد فوتی در کشور را به خود اختصاص داده است.

بانشی افزود: در این روز‌های کرونایی مردم استان مرگ را دست کم گرفته و در خصوص رعایت الزامات بهداشتی بی توجهی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کار‌ها همچون آرایشگاه‌ها، ساندویچی‌ها، مطب‌ها و مراکز درمانی همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و تجمع فراوانی در این اماکن وجود داردگفت: تاکنون چندین مورد از این واحد‌ها پلمپ و تعطیل شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از هم استانی‌ها خواست از شرکت در مراسم ختم و جشن‌های عروسی به جد بپرهیزند، زیرا که این مهم در پیشگیری و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

او گفت: کهگیلویه وبویراحمد تاکنون با غربالگری حدود ۹۵ درصد از جمعیت هدف در اجرای مرحله سوم طرح غربالگری ویروس کرونا رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

محمدمهدی بانشی بیان کرد: در مرحله نخست این طرح ۹۸.۲ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدو استان نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد و در مرحله دوم ۱۰۰ درصد جمعیت استان غربالگری شدند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.