بی سابقه‌ترین اعتراضات مردمی در نیم قرن اخیر در آمریکا شکل گرفت

امام جمعه ریگان گفت: بی سابقه‌ترین اعتراضات مردمی در نیم قرن اخیر در آمریکا شکل گرفت.

بی سابقه‌ترین اعتراضات مردمی در نیم قرن اخیر در آمریکا شکل گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اعتراضات مردمی در امریکا بیان داشت: اعتراضات مردمی در امریکا گرچه جنبه انسانی و مخالفت با ظلم وتبعیض دارد، اما در واقع تاریخ مصرف انتخاباتی داشته است.

او تصریح کرد: تظاهرات وخشونت‌ها اکثریت در ایالاتی است که طرفداران حزب دموکرات هستند.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه سیاهپوستان کنونی امریکا فرزندان نسلی هستند که پس از کوچ اجباری از افریقا به امریکا به بدترین وجهی شکنجه و آزار واذیت شدند بیان داشت: مریکائی‌های اولیه کسانی بودند که با شعار یک سرخپوست خوب، یک سرخوپوست مرده است نسل سرخپوستان را محو کردند و بعد‌ها با شعار زشت منع ورود سگ و سیاهپوست به اماکن عمومی دولت خود را تثبیت کردند.

امام جمعه ریگان افزود: پس از قتل زجر اور و دردناک یک ساهپوست ۴۶ساله امریکایی، بی سابقه‌ترین اعتراضات مردمی در نیم قرن اخیر در امریکا شکل گرفت.

رنجبر ماهانی افزود ابرقدرت رسانه‌ای غرب بعد از قتل سیاهپوست امریکایی سعی در لاپوشی وبزک کردن چهره منفور امریکا دارد، اما اکنون این قتل مظلومانه بیش از پیش پرده از چهره، مدعی ترین، ثروتمند‌ترین، بدهکار‌ترین، خشن ترین، تزویرکارترین، وحشی‌ترین ومنفورترین، حکومت مدعی دموکراسی وحامی حقوق بشر برداشته است.

او بیان داشت: زمانی که اوباما به ریاست جمهوری امریکا رسید برای فریب افکار عمومی به عدم تبعیض سیاه وسفید رضایت داد واین تبعیص تاریخی جز فرهنگ عمومی امریکا شده است.

خطیب جمعه ریگان ابراز کرد: در همین مهرماه ۹۶بود که در امریکا در یک مدرسه قلاده سگ را به گردن دانش اموزان انداختند و او را تحقیر کردند.

رنجبر ماهانی بیان داشت: برخی تحلیل گران بر این باورند که این اعتراضات نشانه نفرت عمومی وجهانی در امریکاست که حتی کشور‌های حیات خلوت امریکا مانند کانادا واسترالیا رخ می‌دهد.

او با اشاره به ۲۷خرداد تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: امام ره برای تثبیت وتقویت ارمان‌ها وعینیت بخشیدن به شعار‌های انقلاب فرمان جهاد سازندگی را صادرنمودند .

امام جمعه ریگان تصریح کرد: با جهاد سازندگی رایحه خدمت جهادی در فضای کشور پیچید و پیام انقلاب به عمق روستاهاواقصی نقاط کشور رفت .

رنجبر ماهانی با اشاره به اینکه از تابستان سال ۵۷تا تابستان سال ۷۸در یک دوره ۲۰ساله روستا‌های ایران تبدیل به کارگاه بزرگ عمران وسازندگی شدند بیان داشت: میزان ساخت وساز‌های راهگشای جهاد سازندگی در روستاها از راه حمام ومدرسه ومسجد، کتابخانه، درمانگاه، ورزشگاه واگر امروز بروز سازی می‌شد گره گشای بسیاری از مشکلات ما در عرصه‌های اقتصادی واجتماعی بود.

رنجبر ماهانی افزود: جهاد سازندگی که به فرمان حضرت امام خمینی (ره )تاسیس شد سرانجام در سال ۷۹با یک تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی دولت  در سن ۲۱سالگی جوانمرگ شد .

او افزود: جهادکشاورزی باید از تجربه گرسنگی که در دل وجان جهاد گران ان روز بود الگو گیری والگو سازی نماید.

امام جمعه ریگان به رحلت دکتر رمضان عبدالله دبیر کل سابق جهاد اسلامی فلسطین اشاره نمود وابراز کرد: رمضان عبدالله جز ستارگان اسمان مقاومت بود.

رنجبر ماهانی افزود: طراحی عملیات استشهادی وتربیت جوانان انقلابی ودل باخته امام خمینی ره وامام خامنه‌ای در فلسطین از کار‌های رمضان عبدالله بود ه است.

او با اشاره به اینکه رمضان عبدالله خار چشم امریکا وصیهونیسم بود که برای ترور او ۵میلیون دلارجایزه تعیین کردند بیان داشت برخی معتقدند بیماری او بیوتروریسم صیهونیستی است که به نوعی شهادت تلقی میشود.

امام جمعه ریگان افزود: مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان فرمودند جریان مقاومت عنصر بسیار صادق وارزشمندی را از دست دادند.

رنجبر ماهانی از خدمات فرمانده نیروی انتظامی سابق سرهنگ تاج ابادی تقدیر و برای فرمانده جدید سرهنگ دریجانی ارزوی موفقیت نمودند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار