اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری

معاون آبخیزداری، امور بیابان و مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ردیف‌های اعتباری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خسرو شهبازی معاون آبخیزداری، امور بیابان و مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه بازدید از دو طرح آبخیزداری بندخاکی فراخ و سنگی ملاتی حوزه آبخیز مهرجان شهرستان خور و بیابانک گفت: تاکنون در ۲۶ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیزداری کشور کار تحقیقاتی شده و از این میزان در ۱۴ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در مرحله اجرا قرار گرفته است.

خسرو شهبازی از اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ردیف‌های اعتباری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری خبر داد و افزود: این طرح به منظور پیشگیری و کاهش خسارات سیل، مهار فرسایش خاک و تغذیه آبخوان در بیش از ۶۰۰ حوزه آبخیز اجرا می‌شود.

او با اشاره به اثرات مثبت اقدامات آبخیزداری در کشور گفت: در ۲ سال گذشته با اختصاص ۶۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری در ۱۱۰ هزار هکتار از حوضه‌های رودخانه گاز مهرجان و فراخ خور و بیابانک اجرا شد.

معاون آبخیزداری، امور بیابان و مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: با اجرای این طرح‌ها حدود سه میلیون متر مکعب ظرفیت استحصال روان آب‌های سطحی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.