رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد خبر داد.

محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: تعداد ۵٧ دستگاه اتوبوس سازمان حمل و نقل عمومی شهر نوسازی شد.

او افزود: با تلاش‌های شهرداری یزد و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی، اقدامات نوسازی اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری مانند عایق کاری حرارتی، رنگ آمیزی، تعویض شیشه‌ها و نصب کولر انجام شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: حمل و نقل عمومی کلید بسیاری از مشکلات شهر است و به دلیل تعداد کم اتوبوس‌ها و فرسوده بودن آنها، استقبال چندانی از حمل و نقل عمومی صورت نمی‌گیرد و نگرانی از شیوع بیماری کرونا شهروندان  تمایلی به استفاده از اتوبوس‌های همگانی ندارند.

او ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل از ابتدا در دستور کار شورای پنجم شهر قرار داشت، اما افزایش قیمت ارز و اعمال تحریم‌ها علیه ایران مانع از تعویض تمامی اتوبوس‌های این ناوگان می‌شد.

عباسی گفت: در سال گذشته خرید ٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید انجام شده و امسال نیز ١٢ دستگاه اسکانیا مجهز به ناوگان حمل و نقل شهر اضافه می‌شود، اما این تعداد پاسخگوی نیاز شهروندان نبوده بنابراین در کنار خریداری اتوبوس‌های جدید نوسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کار قرار گرفت.

او اظهارداشت: شهروندان نگران وضعیت بهداشتی اتوبوس‌ها نباشند، زیرا اکثریت قریب به اتفاق صندلی‌های اتوبوس‌های درون شهری از جنس فایبر گلاس است  و قابلیت ضد عفونی را دارد.

عباسی با بیان این مطلب که راه اندازی شبکه BRT یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است: تامین اعتبارات لازم برای این شبکه و احداث ایستگاه‌های مجهز و خرید اتوبوس‌های جدید در سال جاری در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم بر شرایط دشوار کنونی فایق بیاییم و این مهم محقق شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.