مسئول هنر‌های تصویری حوزه هنری زنجان گفت: اولین مستند سال ۹۹ با موضوع ویروس کرونا با نام «دلتنگی» به کارگردانی یحیی معصومی در حوزه هنری زنجان تولید شد.

اولین مستند با موضوع ویروس کرونا در زنجان نولید شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،میثم سیفی مسئول هنر‌های تصویری حوزه هنری زنجان با اشاره به روز‌های چالش برانگیز شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گفت: شیوع ویروس کرونا از جمله دغدغه‌های اخیر جهان بوده و اهمیت آن تا حدی است که فعالیت افراد در مبارزه با آن را به یک جهاد تبدیل کرده است  در این راستا حوزه هنری زنجان نیز به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری به تولید مستندی با موضوع ویروس کرونا اقدام کرده و از این قضیه غافل نمانده است تا ابعاد فعالیت‌های جهادی را با زوایا و گونه‌هایی متفاوت به تصویر کشیده باشد.

سیفی افزود: مستند کوتاه «دلتنگی» به کارگردانی یحیی معصومی و در مدت زمان ۲۸ دقیقه به سختی‌ها و مشکلات کاری پرستاران که در این روز‌ها در خط مقدم جهادی در مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند، پرداخته و عواقب ناشی از عدم رعایت اصول بهداشتی را گوشزد می‌نماید.

او  ادامه داد: این فیلم زندگی جانبار ۷۰ درصدی هشت سال دفاع مقدس، که بدلیل قطع نخاع نزدیک به چهل سال است که در خانه مانده است، پرداخته و دلتنگی او و مادرش را که چهل سال پرستاری او را نموده در مقام قیاس با دلتنگی مردم که در خانه ماندن جهت رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامتی خود و همنوعان‌شان برایشان غیرقابل تحمل است را به تصویر کشیده است.

سیفی یادآور شد: مستند کوتاه «دلتنگی» توسط یحیی معصومی و با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی، روابط عمومی شرکت گاز و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تهیه و تولید شده است. همچنین نویسندگی مشترک این اثر را ابوالفضل گلفام و یحیی معصومی بر عهده داشته‌اند.

گفتنی است؛ حوزه هنری زنجان پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان همگام با دیگر نهاد‌های فرهنگی هنری عمده فعالیت‌های خود را به این موضوع اختصاص داده و در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری آثار بسیاری را در رشته‌های متعدد هنر‌های تجسمی، تصویری و آفرینش‌های ادبی تولید و در فضای مجازی منتشر کرده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.