به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در نشست شورای عالی زکات با اعلام آمادگی رسانه ملی برای برنامهسازی در قالبهای مختلف گفت: برنامههایی که در زمینه ترویج شئون اسلامی ساخته میشوند باید از ویژگیهای برنامههای جذاب برخوردار باشند.
وی با اشاره به اینکه رسانه ملی با استفاده از این ویژگیها و روشهای خلاقانه برای روایت همدلی و مواسات مردم توانست بهخوبی مشارکت آحاد جامعه را برای شرکت در این امر خیر جلب کند، گفت: استفاده از قاب درست، بهرهگیری از زمینههای مؤثر در برنامهسازی و روایتگری مستند از آثار امور خیر و تشویق مردم برای عمل به این واجبات منجر میشود؛ همانطور که این امور در دین اسلام برای ارتقای هدایت انسانها در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تلاش و همکاری بسیج با نهادهای کشور برای همدلی مؤمنانه در کمک به مردم در دوران کرونا و آثار مثبت آن گفت: در زمینه ترویج زکات میتوان از ظرفیت نهادهایی مانند بسیج معلمان و سازمان تبلیغات اسلامیبهره برد.
دکتر علی عسکری با اشاره به نقش شبکههای استانی رسانه ملی در ترویج و تبلیغ این واجب دینی گفت: حضور کارشناسان خبره دینی و استفاده از معتمدین و افراد محبوب در کنار مبلغان هم میتواند عامل مهمی در رسیدن به نتیجه مطلوب باشد.
رئیس رسانه ملی همچنین با تأکید بر تعیین زمان مشخص برای هماندیشی با شورای عالی زکات پیش از فرا رسیدن زمان برداشت محصول و زمان مناسب برای تبلیغ گفت: باوجوداینکه امسال به علت محدودیتهایی که بیماری کرونا ایجاد کرد زمان فشردهای در اختیار است، اما میتوان در بستر برنامههای معارفی موجود و همچنین برنامههای کارشناس محور این موضوع را تبیین و تبلیغ کرد؛ ضمن اینکه از وجود بزرگانی مانند حجتالاسلاموالمسلمین قرائتی که در زمینه آموزش تبحر دارند در برنامهها بهره گرفت و به این مهم پرداخت.
وی همچنین همکاری بسیج، معلمان و مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی را برای ترویج این امر مؤثر دانست و بر لزوم کار میدانی در این زمینه تأکید کرد.
حجتالاسلام تقوی، رئیس شورای عالی زکات نیز در این نشست ضمن بیان ویژگیهایی که در قرآن کریم برای خدمت به مردم ذکر شده و آثار و برکات امر واجب زکات گفت: یکی از وظایف حکومت اسلامی اجرای احکام اسلام است و زکات بهعنوان یکی از واجبات دینی باید تبلیغ و ترویج شود.
رئیس شورای عالی زکات با بیان اینکه صداوسیما باید بیشتر در این زمینه کار کند، گفت: به لطف خدا در شبکههای استانی این امر تاکنون بهخوبی تبلیغ شده و آثار خوبی داشته است.
وی افزود: مدیران کل مراکز صداوسیما عضو شورای زکات هر استان هستند و تعامل خوبی با شورا در این زمینه دارند.
در سی و هشتمین نشست سراسری شورای عالی زکات اعلام شد در سال ۹۸ مبلغ ۶۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهعنوان زکات جمعآوری و همه این مبلغ صرف نیازمندان شده است.
در این نشست اعضاء از عملکرد مطلوب رسانه ملی در رزمایش همدلی مؤمنانه و آثار با برکت آن برای کشور یاد کردند و ضمن بررسی ابعاد تبلیغ و ترویج این واجب دینی بر لزوم تشکیل کمیتهای مشترک میان رسانه ملی و شورای عالی زکات کشور تأکید کردند.
در پایان از نمایندگان استانهای فعال و برتر در زمینه زکات با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
انتهای پیام/