چه میوه هایی مصرف کنیم تا با مزاج ما سازگار باشد؟

میوه ها و گیاهان گرم مزاج و سرد مزاج هر یک دارای تاثیرات مختلفی هستند. اما باید توجه داشت که کدام گروه برای فصل تابستان مناسب تر هستند.

 

سمیه بیکی دانشجوی دکترای گیاهان دارویی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: با توجه به گرم شدن هوا و فصل تابستان میوه‌هایی مثل:خیار، هندوانه، خربزه و طالبی سبزیجاتی اعم از کاهو، کدو، کلم در بافت غذایی خودشان سبب می‌شود تا آب بدن ما تامین شود که از عطش و تشنگی فرد جلوگیری می‌کند، گیاهان دارویی هم می تواند موثر باشد مانند: اسفرزه، قدومه، خاکشیر همراه با آب خنک باید میل شود تا رفع تشنگی کند.

او با اشاره به موارد مصرف و مزاج هر فرد در استفاده از این میوه‌ها و گیاهان افزود: کسانی که مزاج سرد و‌ تر دارند به طوری که بلغمی مزاج هستند آب بدن آن‌ها به اندازه کافی وجود دارد اگر از این موارد استفاده کنند ممکن است باعث ایجاد درد مفاصل شود، به همین دلیل خوردن هندوانه در فصل سرما اشتباه است. یا کسانی که مزاج گرم و خشکی دارند، نیاز بیشتری به تری جات دارند در غیر این صورت در پوست آن‌ها  ایجاد خشکی می‌شود.

 دانشجوی دکترای گیاهان دارویی ادامه داد: مسئله مهم در مصرف این میوه‌ها این است که قبل از خوردن غذا باید مصرف شود، چون اگر بعد از غذا خورده شوند مشکلاتی همچون هضم در معده به وجود خواهد آمد.

بیکی بیان کرد: تکمیل کننده مصرف میوه ها، شربت‌های گیاهان هستند که موجب افزایش و تکمیل سیستم آب در بدن خواهد شد.

انتهای پیاام//ا. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار