مشاور ریاست جمهوری سابق افغانستان گفت: آمریکا می خواهد روابط مردم افغانستان با ایران را مخدوش کند تا نقش ایران در افغانستان کمتر شود.

دکتر محمد هاشم عصمت اللهی، رئیس بورد تخصصی مشورتی ریاست جمهوری سابق افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد که آمریکا به دنبال احیای حکومت طالبانی و کمرنگ کردن نقش جمهوری اسلامی ایران در قضایای افغانستان است.

وی اظهار داشت: در راستای پیمان صلح آمریکا با طالبان، این توافق صورت گرفته است که آمریکایی ها امارت طالبانی را بپذیرد و قرار است آن حکومت در افغانستان احیا شود.

دکتر عصمت اللهی گفت: پاکستان و شاید هندوستان در قبال این مساله موافق است و در سطح منطقه و جهان تنها ایران مخالف این موضوع است؛ جمهوری اسلامی ایران اهرم هایی از قبیل مسائل دینی، اعتقادی و مذهبی دارد و نقش ایران در قضایای افغانستان به دلایل اشتراکات دینی، مذهبی و فرهنگی پر رنگ است.

مشاور ریاست جمهوری سابق افغانستان افزود: به این ترتیب برای اینکه نقش ایران را کمرنگ کنند، جنگ رسانه ای و نرم را شروع کرده اند و ایران را متهم نموده تا روابط ایران با افغانستان را مخدوش نمایند و این یک مقدمه برای گام های بعدی است.

وی اضافه کرد: سنارویی آمریکایی در حال شکل گیری است؛ آنها می خواهند روابط مردم افغانستان با ایران را مخدوش کنند تا نقش ایران در افغانستان کمتر شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار