فعالیت ۴۰۲ تشکل مردم نهاد در چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰۲ تشکل مردم نهاد در این استان فعالیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای توسعه و حمایت تشکل مردم نهاد اظهار داشت: تشکل‌های مردم‌نهاد استان به منظور افزایش مشارکت و فعالیت، رتبه‌بندی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه ۴۰۲ تشکل مردم نهاد در استان فعال است، افزود: سازمان‌های مردم نهاد یکی از ارکان دستیابی به توسعه پایدار و تحقق مردم‌سالاری دینی در جامعه هستند و با توجه به شرایط کنونی جامعه امروز، بیش از گذشته به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد پویا و فعال نیاز است.

مردانی اضافه کرد: توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد و ارزیابی فعالیت این تشکل‌ها و اجرای دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی از مهمترین برنامه‌های امسال برای پویا کردن تشکل‌های مردم و شناسایی تشکل‌های فعال از تشکل‌های نیمه فعال و راکد است.


بیشتر بخوانید: تأکید بر نظارت و کنترل بیشتر برای استفاده از فضای مجازی


او ادامه داد: با اجرای طرح‌های ارزیابی و نظارت بر فعالیت تشکل‌ها، در زمینه ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت تشکل‌های فعال افزایش و تلاش برای فعال شدن تشکل‌ای نیمه فعال و راکد نیز افزایش پیدا می‌کند.

مردانی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص نقش و جایگاه جوانان در گام دوم انقلاب، فعال ساختن تشکل‌های مردم‌نهاد که بار اصلی فعالیت آن‌ها بر روی دوش جوانان، ضروری است.

او به موفقیت و تلاش تشکل‌های مردم‌نهاد در مواقع بحران از جمله بیماری کووید ۱۹، سیل پارسال و حوادث غیرمترقبه دیگر و همچنین در حوزه مباحث فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جوانان در این بحران‌ها با عشق و انگیزه و احساس مسولیت داوطلبانه فعالیت داشتند.

مردانی به ایجاد روحیه نشاط و امید و رفع مشکلات جامعه از سوی تشکل‌های مردم نهاد تأکید و اضافه کرد: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع نیاز‌های مردم تشکل‌های مردم نقش اساسی دارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار