مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در جنگل‌های استان شناسایی شده، که تاکنون برای ۷۰ نقطه تجهیزات و امکانات در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  شیرزاد نجفی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: مابقی نقاط بحرانی نیز با اعتباری که از محل استانداری لرستان به منابع طبیعی اختصاص داده شده تجهیز می‌شوند.

او با بیان اینکه استفاده از جوامع محلی، کشاورزان، دهیاری‌ها و شورا‌ها برای مهار آتش باید در دستور کار قرار گیرد افزود: بارندگی‌های خوب و قابل توجهی که در استان شاهد بودیم باعث شد پوشش گیاهی بیش از پیش غنی شود که همین پوشش گیاهی و گرم شدن چند درجه‌ای هوا نسبت به سال گذشته می‌تواند در بحث حریق مشکل ساز باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین گفت: افزایش سرعت عمل در مقابله با حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع نیازمند تجهیز و ادوات سخت افزاری مجهز است که در این ارتباط یک خودرو مجهز آتش نشانی را به منظور اطفای حریق خریداری شد.

نجفی افزود: این خودرو با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی خریداری شد و قابلیت حمل یکهزار لیتر آب را دارد همچنین ۲ اپراتور آب پایش از ۲ جهت با قدرت پرتاب ۷۰ متر را دارا است.

او بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه ایی همچون بکارگیری دیده‌بان، ایجاد آتش بُر، نصب کانکس، خرید دستگاه‌های دمنده، فلکسی بک، آتش کوب برای مهار آتش سوزی احتمالی در دستور کار قرار دراد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.