فعال اصولگرا گفت: امام راحل یک فکر دور اندیش و آگاه داشت؛ از همین رو نیز متوجه بود که مبارزه بدون داشتن سیستم امکان پذیر نیست.

امام می‌دانست که مبارزه بدون سیستم امکان نداردمحمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز شهادت اعضای حزب موتلفه اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) یک فکر دور اندیش و آگاه داشت؛ از همین رو نیز متوجه بود که مبارزه بدون داشتن یک سیستم منظم امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: بعد از ۱۵ خرداد امام راحل دستور داد که هیئت‌های مذهبی تهران با هم هماهنگ شوند؛  لذا بهتر است بگوییم جمعیت موتلفه  اسلامی برای این تصمیم دو شخصیت قرار داد تا آنها را هدایت کند که یکی مرحوم آیت الله مطهری به عنوان یک تئورسین و شخصیتی آگاه و دیگری هم شهید بهشتی به عنوان یک مدیر ارزنده.

عبدخدایی افزود: پس از این جریان حسنعلی منصور لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد مبنی بر مصونیت قضائی مستشاران آمریکایی که در این باره امام خمینی (ره) یک سخنرانی تندی را مطرح می‌کنند و می گویند جانسون تو امروز منفور‌ترین آدم نزد ملت ایران هستی؛ نقل شده که بعد این ماجرا این چهار شهید نزد آیت الله میلانی رفتند و از او اجازه گرفتند تا با ترور حسنعلی منصور بتوانند قانون کاپیتولاسیون را لغو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار