مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تاکنون ۲۷۹ نفر از هنرمندان صنایع دستی کرمان در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست با سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: میراث فرهنگی استان کرمان به دنبال ارتقای سطح کمی و کیفی بخش‌های آموزش، تولید، ترویج و همچنین احیای صنایع دستی منسوخ شده است.

او افزود: ایجاد زمینه فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی، حمایت از صنعتگران با اعطای تسهیلات کم‌بهره و همچنین پیگیری موضوع بیمه آن‌ها از اولویت‌های کاری این اداره کل است.

فعالی بیان داشت: طی دو سال گذشته تا حدودی مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی استان کرمان از طریق همکاری با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برطرف شده و تاکنون ۲۷۹ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان در این بیمه ثبت‌نام کرده‌اند.

فعالی با اشاره به اینکه تفاوت این بیمه با صندوق هنرمندان تامین اجتماعی، بهره‌مند نبودن هنرمندان و صنعتگران از دفترچه درمانی است، افزود: هنرمندان می‌توانند برای دریافت دفترچه درمان از طریق بیمه سلامت اقدام کنند.

او اظهار داشت: این اداره کل آمادگی دارد هنرمندانی که متقاضی ثبت نام در بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند را تحت پوشش این نوع بیمه قرار دهد.

فعالی بیان کرد: کارگروهی در معاونت صنایع دستی کشور برای رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی هنرمندان و صنعتگران تشکیل شده است که امیدواریم به زودی شاهد افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در حوزه صنایع دستی استان کرمان باشیم.

او تصریح کرد: صنایع دستی از بخش‌هایی است که با کمترین میزان سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان و بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی به ایجاد شغل و تولید ثروت کمک زیادی می‌کند.

برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و اعزام صنعتگران به نمایشگاه‌های کشوری و برون مرزی یکی از راه‌های مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان و رونق صنایع دستی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار