رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: به منظور کاهش پرونده‌های مرجوعی به دادگستری از این پس مشاوران حقوقی در کنار مشاوران املاک به مردم خدمات حقوقی ارائه می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رسول بهرامی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه درنشست حقوق‌دانان بسیجی با موضوع نقش مشاورین حقوقی در انعقاد قراردادهای شفاف و روشن،اظهار داشت: حجم زیادی از پرونده‌های دستگاه قضا به حوزه املاک اختصاص دارد که برهمین اساس مشاوران حقوقی با حضور در کنار مشاوران املاک در تنظیم قرارداد‌ها و شفاف‌سازی آن‌ها کمک می‌کنند تا اختلافات ملکی در استان کاهش یابد.

او گفت: یکی از برنامه‌های ما کمک به دستگاه قضایی در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به منظور کاهش اطاله دادرسی است و با توجه به اینکه بخشی از اختلافات و دعاوی حقوقی ناشی از انعقاد قرارداد‌های غیرشفاف و مبهم است، لذا حضور مشاورین حقوقی مجرب و متعهد در هنگام تنظیم قرارداد‌ها می‌تواند در راستای رفع مشکلات موجود موثر واقع شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با اعلام اینکه در این زمینه حدود 60 نفر از حقوق‌دانان بسیجی به دادگستری کل استان معرفی شده که از ظرفیت آنان در این حوزه استفاده شود، افزود: ما از مردم انتظار داریم قبل از انعقاد قرارداد‌ها از وجود مشاورین حقوقی استفاده کنند تا از مشکلات حقوقی احتمالی در آینده جلوگیری شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان از همکاری و تعامل بسیار خوب سازمان بسیج حقوق دانان با دادگستری استان تشکر کرد و ادامه داد: امروز نیاز طرفین قرارداد‌ها به دانش حقوقی است که حقوق‌دانان می‌توانند در این حوزه نقش بسیار موثری داشته باشند.

بهمن مرادی‌فر ورود بسیج حقوق‌دانان در این طرح نوین از شاخص‌های همکاری بسیج در راستای خدمت به مردم دانست و گفت: حقوق‌دانان بسیجی دارای دو بال حقوق‌دان بودن و بسیجی بودن هستند که می‌توانند در این عرصه کمک کار دادگستری باشند.

او از ایجاد بستر‌های لازم در اجرای این طرح در سطح شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: ان‌شاءالله بتوانیم در تمامی شهرستان‌های استان با کمک حقوق‌دانان بسیجی این طرح را اجرا کنیم و امیدواریم مردم هم از این طرح استقبال کنند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.