فرمانده انتظامی البرز گفت: مزاحمت، علت ۴۸ درصد درگیری های خیابانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز گفت: در بحث موضوع نزاع‌ها و درگیری های فردی در استان البرز، ۴۸ درصد آن به ایجاد مزاحمت، ۲۵ درصد اختلافات مالی وملکی و ۲۷ درصد اختلافات خانوادگی اختصاص دارد.

او افزود: علی رغم این که استان البرز نسبت به استان‌های دیگر همچون تهران و مشهد و .. داری جمعیت کمتری است، اما در بحث نزاع و درگیری رتبه اول را دارد.

فرمانده انتظامی البرز گفت: در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۵۴ نزاع و درگیری رخ می‌دهد که این عدد در استان البرز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۶۷۹ نزاع است.

او با اشاره به کاهش تعداد نزاع‌های دسته جمعی و برخورد جدی پلیس با این جرایم، افزود: علی رغم این که در ۳ ماهه ابتدایی سال به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد در سطح شهر کمتر بود، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۳ درصدی میزان نزاع و درگیری‌ها در استان البرز بوده ایم.

سردار محمدیان گفت: از لحاظ جغرافیایی ۷۰ درصد نزاع‌های انجام شده در شهرستان کرج، ۱۷ درصد ساوجبلاغ، ۴ درصد فردیس و ۹ درصد در سایر شهرستان‌ها بوده است.

او با اشاره به برخورد جدی پلیس و دستگاه قضایی با نزاع‌های دسته جمعی افزود: به دلیل این که نزاع‌های دسته جمعی از پیش طراحی شده اند و برای آن‌ها برنامه ریزی از سوی طرفین انجام می شود، پلیس و دستگاه قضا با جدیت و بدون اغماض با آن‌ها برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با اشاره به نقش اعتیاد در تعداد نزاع و درگیری‌های انجام شده، گفت: در استان البرز اردوگاه بازپروی معتادان متجاهر وجود ندارد و اگر زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شود ما آمادگی داریم که در ۴۸ ساعت، معتادان متجاهر و در ۱۵ روز همه فروشندگان خرد مواد مخدر را دستگیر کنیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.