در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در حوزه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در برنامه ویدئوکنفرانس با شهرستان‌های استان گفت: در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در حوزه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی هستیم.
 
او با  اشاره به قوانین مزاحم و بروکراسی‌های اداری گفت: اجتماع سرمایه‌گذاران در قالب معین‌های اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جهت توانمند‌سازی مردم استفاده کنیم.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی جلب مشارکت مردمی را نقطه قوت مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی دانست و ادامه داد: این مدل در واقع پایداری بنگاه‎های اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

لبافی با تاکید بر اینکه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال احیاء مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌هاست، بیان کرد: احیاء مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها موضوعی است که در دنیا توسط شرکت‌های مهم دنبال می‌شود.

او تصریح کرد: برای هر یک از معین‌های اقتصاد مقاومتی تعدادی از کارشناسان خبره انتخاب می‌شوند که متولی صفر تا صد معین مربوطه خواهند بود و هماهنگی معین با منطقه مربوطه را بر عهده خواهند داشت.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، اعتمادسازی و تسهیلگری را رکن اساسی و اصلی مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی دانست و تاکید کرد: اگر در روستاها اعتمادسازی انجام نشود کاری از پیش نخواهیم برد لذا در این مرحله دهیاران نقش مهمی دارند.

لبافی با اشاره به اینکه تاکنون اتفاقات خوبی در استان افتاده است، اظهار کرد: در این زمینه برای بیش از ۱۵۰۰ روستا طرح کسب و کار تهیه شده و همچنین تعدادی از روستا‌ها کارت اهداف دارند.

او افزود: در این مدل نتایج کار ما باید منتج به افزایش سرانه‌های درآمدی مردم، از بین رفتن بیکاری در روستای هدف و بهبود نرخ مشارکت اقتصادی بشود.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار