راهنمایان گردشگری ماهر، آشنایی با فضای مجازی، ایجاد مسیر‌های جدید در گردشگری و طرح ایده‌های نو در دوران پسا کرونا، می تواند به احیای صنعت گردشگری کمک کند.

علی نبوی کارشناس گردشگری مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: فرهنگ مردم در گذشته به گونه‌ای بود که تمایلی به سفر با آژانس‌های گردشگری نداشتند و بیشتر با وسیله شخصی خود سفر می‌کردند به این خاطر که تور‌ها مانند امروزه رونقی نداشتند.

او افزود: در حال حاضر نیز با توجه به شیوع کرونا مردم نسبت به پارسال به ندرت با آژانس‌های گردشگری سفر می‌کنند، زیرا از شیوع بیماری کرونا و انتشار آن با وجود جمعیت زیاد افراد جلوگیری کنند.

کارشناس گردشگری مشهد ادامه داد: صنعت گردشگری ۶۰ سال است که به ایران وارد شده و ورود این صنعت باعث آشنایی بیشتر مردم با خدمات تور‌ها و افزایش سفر مردم با تور‌ها شده است.

نبوی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در گردشگری عدم نظارت صحیح بر اجرای قوانین در صنعت گردشگری است که این عدم نظارت باعث افزایش سفر‌های مردم با وسیله نقلیه و شخصی خود و همچنین ضعیف شدن تور‌ها و آژانس‌های گردشگری شده است.

او تصریح کرد: سفر مردم با وسیله شخصی خود کار تور‌ها و آژانس‌های گردشگری را سخت‌تر کرده به گونه‌ای که باید خلاقیت و ایده‌ی خود را برای جذب گردشگر افزایش دهند و همچنین با گرفتن کمترین هزینه‌ها سفری جذاب را برای مسافران به وجود آورند.

کارشناس گردشگری مشهد تاکید کرد: بر اساس آمار جهانی آسیبی که ویروس کرونا به صنعت گردشگری وارد کرده تا حدودی قابل جبران نیست، اما اگر در دوران پسا کرونا به درستی مدیریت شود باعث می‌شود به طور کامل این صنعت پوشش داده شود و در سال‌های آینده رشد بهتر و بیشتری به شرط (اجرای درست قوانین، مدیریت کارآمد و کار استاندارد) داشته باشد.

نبوی اظهار کرد: در دوران پسا کرونا اگر بخواهیم با شیوه‌ای جدید به سمت گردشگری برویم باید به سه مورد توجه داشته باشیم ۱_ راهنمایان گردشگری افرادی ماهر و آموزش دیده باشند ۲_ آشنایی با فضای مجازی یا اینترنت و تخصص در فضای مجازی ۳_ ایجاد مسیر‌های جدید در گردشگری و همچنین طرح ایده‌های جدید و ایده پردازی در تورگردانی و گردشگری.

انتهای پیام//ی.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.