بسته اخبار حوادث امروز ۲۶ خرداد سال ۹۹؛

از رو شدن دست محتکران ماشین تا دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در یزد

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۶ خرداد سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۶ خرداد سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رو شدن دست محتکران ماشین در یزد

سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی بروز اختلال در عرضه خودرو و سوء استفاده عده‌ای سودجو از وضعیت موجود، شناسایی عاملان این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از احتکار انواع خودرو‌های ایرانی در پارکینگی در سطح شهر یزد با خبر شدند و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سردار بهدانی فرد بیان کرد: با هماهنگی مقام قضائی، مأموران به بازرسی از از این پارکینگ پرداختند و ۳۳ دستگاه انواع خورو، شامل: ۱۹ دستگاه پراید، سه دستگاه وانت نیسان، نه دستگاه پژو، یک دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه خودرو تندر ۹۰ کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه کارشناسان ارزش این خودرو‌های احتکاری را ۳۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این خصوص شش متهم دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شدند.

بار کجی که به مقصد نرسید

 سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کار اطلاعاتی از تردد قاچاقچیان با خودروی سواری در محور‌های مواصلاتی یزد مطلع شدند.

سردار بهدانی فرد با اشاره به رصد دقیق و شناسایی خودروی اشرار در محور یزد_نائین افزود: ماموران در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۱۵۸ کیلو حشیش و ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

او به دستگیری سه نفر از سوداگران مرگ اشاه کرد و گفت: قاچاقچیان که این محموله را از زاهدان به مقصد استان‌های شمالی بارگیری و حمل می‌کردند به مقامات قضائی معرفی شدند.

توقیف موتور سیکلت غیر مجاز در ابرکوه

سرهنگ سعید زینلی، فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین برخورد با مزاحمان خیابانی یک دستگاه موتورسیکلت کاوازاکی هزار سی سی را که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کرد را توقیف کردند.

زینلی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت غیرمجاز توقیف شده را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند ادامه داد: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در پایان با اشاره به ممنوع بودن تردد موتور‌های سنگین و غیر مجاز در سطح شهر افزود: با توجه به اینکه این موتورسیکلت‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و موجب ترس وحشت شهروندان را فراهم می‌کنند برخورد با این موضوع در دستور کار پلیس است.

دستگیری شکار چی غیر مجاز در بافق

سرگرد شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: مأموران پلیس اطلاعات شهرستان با اطلاع از شکار غیر مجاز توسط شخصی به هویت معلوم، با اقدام‌های پلیسی و بررسی‌های انجام شده، محل حضور نامبرده را شناسایی کردند.

او افزود: مأموران پس از شناسایی محل حضور نامبرده و هماهنگی‌های قضائی به منطقه حفاظت شده کوه بافق مراجعه که فرد مذکور به محض مشاهده ماموران انتظامی به دلیل صعب العبور بودن منطقه از محل متواری شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته از محل، لاشه یک راس کل وحشی و یک راس بز وحشی به همراه سلاح شکاری و مقادیری مهمات کشف شد.

سرگرد طولابی نژاد، در پایان گفت: ماموران با کار اطلاعاتی و تخصصی، محل سکونت فرد مذکور را در یزد شناسایی و وی را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

انهدام باند سارقان منازل با ۱۰ فقره سرقت در میبد

سرهنگ سید محمد طاهر موسوی، فرمانده اننظامی شهرستان میبد گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در محله‌های شهرستان میبد، عملیات شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران تجسس کلانتری مرکز و پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌های فنی و اطلاعاتی صحنه‌های سرقت و آثار به جای مانده، باند سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، در عملیات‌های جداگانه دو نفر از آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه این افراد از یک خانه مجردی به عنوان مخفیگاه وسایل مسروقه استفاده می‌کردند، گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده به ۱۰ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کردند.

موسوی ادامه داد: اموال مسروقه زیادی از سارقان کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ موسوی در پایان ضمن اشاره به ادامه تحقیق‌ها در این خصوص، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۸۱۰ قلم انواع کالای قاچاق در تفت کشف شد

سرهنگ وحید احمدی فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان تفت هنگام گشت زنی در محور علی آباد تفت به یک دستگاه پراید مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران پلیس پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۹۶ بطری نوشابه انرژی زا قاچاق و خارجی و ۷۲۰ بسته معسل قلیان (عربی) در ۶۰ بکس کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت با اشاره به توقیف خودرو بیان کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری ۵۶۶ نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز در ۴۸ ساعت

سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران پلیس اطلاعلات و امنیت عمومی استان یزد با انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی از ورود غیر مجاز اتباع بیگانه به شهر یزد مطلع شدند.

سردار بهدانی فرد با اشاره به رصد اطلاعاتی و شناسایی چندین نقطه از مخفیگاه این افراد در حومه شهر یزد، افزود: ماموران پلیس ضمن اخذ مجوز قضائی در سه عملیات جداگانه تعداد ۵۶۶ نفر از آن‌ها را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه این افراد از مرز‌های شرقی کشور به صورت غیر مجاز و قاچاق وارد کشور شده بودند، بیان کرد: مقصد بعدی افراد دستگیر شده حرکت به سمت استان‌های مرکزی کشور بود که با خودرو‌های شوتی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس استان یزد تصریح کرد: با وجود مشکلات پیش آمده برای اتباع بیگانه غیر مجاز باز هم شاهد تردد بدون مجوز این افراد در سطح شهر و نارضایتی مردم و احساس ناامنی برای شهروندان هستیم که پلیس در این خصوص برابر وظایف ذاتی و قانون نسبت به دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام می‌کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.